Gå til innhold

Office 2003 over til norsk utseendet?

-=Petter=-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da må du nok få tak i norsk språkpakke, tviler på at du får kjøpt den lengre men du kan jo sjekke med Microsoft.

Pakken heter: Office Professional 2003 Multilingual User Interface (x86)

Norsk språkpakke til Office 2007 koster vel 200-300 kroner, så du må i alle fall regne med noe slikt om du får kjøpt den enda.

Lenke til kommentar

Norsk ordliste (stavekontroll etc) må kjøpes fra Microsoft så lenge den ikke har fulgt med i den pakken du allerede har kjøpt. Hverken norske menyer eller norsk ordliste (stavekontroll etc) er gratis nedlastbare men moduler som må kjøpes.

Lenke til kommentar
... det gikk ikke sammen den gangen...

På hvilken måte gikk det ikke sammen? Brukte OOo og Word gjensidig ukjente filformater? I så fall har det vel blitt bedre fra begge sider i det siste. (Men jeg har ikke mange timer med OOo å slå i bordet med, så jeg skal ikke være for bastant.)

Lenke til kommentar
Xl ark ble rare, eller ikke åpnet seg.

samme med word og andre formater...

OK. Vet ikke hvor mye dette forholdet har forbedret seg nå.

(Har du vurdert denne?)

Outlook finnes vel ikke i OpenOfficeOrg så hva bruker man da, som tilsvarer??

Outlook Express (i WinXP) er jo light-utgaven av Outlook, med et sub-sett av features.

Windows Mail (i Vista) er etterfølgeren til Outlook Express

Windows Live Mail (nedlastbar) er bedre enn Windows Mail og man trenger ikke (bare) bruke den mot en Live.no/Live.com-emailkonto.

Ellers har du Mozilla Thunderbird (- der Firefox kommer fra -). Den er vel kanskje den som ligner mest på Outlook. Eudora var et brukbart program også, men de er vel i ferd med å forlate sitt program til fordel for en variant som bygger på Thunderbird.

Lenke til kommentar
Du treng ikkje å skifte ut Office, det er gratis å laste ned språkpakkar!

Inntil du klarer å finne en link til språkpakken for Norsk (Bokmål), så velger jeg å se på dette som en udokumentert påstand ...

Jeg har lest og lett litt hos Microsoft også, og det ser ikke uten videre ut til å være slik at det finnes noe man kan laste ned som transformerer en engelsk versjon om til en norsk Office ...

Lenke til kommentar

Det skal ikke være gratis å laste ned språkpakker til Office nei. Kanskje de letter litt på restriksjonene på eldre utgaver, jeg vet ikke. Men har ikke funnet språkpakkene noe annet sted enn på MSDN der de ligger tilgjengelig, men MSDN er jo ikke gratis.

Ellers vil jeg si at OpenOffice stort sett er veldig greit, men som andre nevner så sliter også jeg med diverse regneark laget i Office 2003 - så Office 2007.

Jeg har bl.a budsjettet mitt på et regneark og når jeg åpner det i OpenOffice, så blir det bare tull, og jeg mister mye av informasjonen.

Men det har blitt bedre, og med OpenOffice 3.1.1 så har det blitt en del bedre.

Lenke til kommentar
Xl ark ble rare, eller ikke åpnet seg.

samme med word og andre formater...

OK. Vet ikke hvor mye dette forholdet har forbedret seg nå.

(Har du vurdert denne?)

Han seier jo sjølv tidlegare i emnet at han ikkje vil ha 2007-versjonen! Det luraste (meiner eg) vil vere å godta nynorsk språkpakke, det er tross alt ikkje store forskjellane frå bokmål.

Lenke til kommentar
Det skal ikke være gratis å laste ned språkpakker til Office nei. Kanskje de letter litt på restriksjonene på eldre utgaver, jeg vet ikke. Men har ikke funnet språkpakkene noe annet sted enn på MSDN der de ligger tilgjengelig, men MSDN er jo ikke gratis.

Ellers vil jeg si at OpenOffice stort sett er veldig greit, men som andre nevner så sliter også jeg med diverse regneark laget i Office 2003 - så Office 2007.

Jeg har bl.a budsjettet mitt på et regneark og når jeg åpner det i OpenOffice, så blir det bare tull, og jeg mister mye av informasjonen.

Men det har blitt bedre, og med OpenOffice 3.1.1 så har det blitt en del bedre.

For noke tull! På denne sida finn du gratis språkpakkar til BÅDE 2007 og 2003-versjonen på mange språk, inkludert norsk (nynorsk)!

Lenke til kommentar
]

Han seier jo sjølv tidlegare i emnet at han ikkje vil ha 2007-versjonen! Det luraste (meiner eg) vil vere å godta nynorsk språkpakke, det er tross alt ikkje store forskjellane frå bokmål.

Tuller du eller??? Jeg hadde 10 ganger heller kjørt med engelsk enn nynorsk, tror jeg heller hadde valgt svensk eller dansk fremover nynorsk....

Om man ikke bruker nynorsk til daglig, så suger det hardt. Men det er min mening.

pettergulbrandsen : Akkurat, er regneark delen som blir det værste, da jeg har masse av det, med kodinger etc

Da vil du nok slite litt med OpenOffice ja....du får jo eventuelt velge å bruke engelsk utgave, eller så lete litt i bukta etter språkpakken. På MSDN heter den: cs_hu_ko_no_pl_tr_disc_4_office_professional_2003_mui_x86_cd.iso

Lenke til kommentar
For noke tull! På denne sida finn du gratis språkpakkar til BÅDE 2007 og 2003-versjonen på mange språk, inkludert norsk (nynorsk)!

får bare opp Active sync nedlastningssiden når jeg prøver linken....kan du ta skjermbilde eller noe å legge ut.

Og hva heter siden du er inne på der alt ligger "gratis"???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...