Bolivar Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Utforsking i HDR og Photomatix no for tida... Resultatet på 1. bildet. POST 10 ER 1. POST! Blei rot med feil med opplasting og slikt... og feil bildestørrelse... Endret 19. oktober 2009 av Hemene Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Glømte selfølgelig bildet Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Utforsking i HDR og Photomatix no for tida... Resultatet på 1. bildet. Kritikk? Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 jeg vil råde deg å lese reglene på BK'en, før du poster her. legg spesielt merke til det som handler om bildestr. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Det var et veldig fint bilde. Er det plugins i photoshop du har brukt for å endra fargene? Litt synd med høyspentlinja bak der, den ødelegger litt av stemningen i bildet. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Rent teknisk syns jeg bildet ble noe uskarpt og fargene på blandt annet redningsbøya "blør" litt vel mye. Mulig det bare er skjermen min, dog! Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Synes bilde kunne vært litt skarpere, men et fint motiv. Lenke til kommentar
Mawrick Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Fint bilde, men som andre har kommentert så kunne det vært skarpere (har du brukt stativ??, ser ut som bildene du har brukt ikke ligger helt oppå hverandre, spesielt om man zoomer inn på høyspent linjene.. ) Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Bah.. Dette blei berre rot... Takker for kommentarer, bildet er bedre i lite format... Har prøvd å fiksa det med Healing i Photoshop, men dette gjekk ikkje så bra. Merka faktisk ikkje før no at redningsbøya var så blødande. Når eg skreiv ut bildet på fotopapir blei bildet veldig bra! Legg opp eit "lovleg" bilde no, søker kritikk på fototeknisk, HDR redigering og komposisjon. F/8 ISO: 100 Lukkertid varierer. 18 mm. Tatt med Impulsobjektivet Tamron 18-200mm 3.5-6.3... Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Strømlinjene er ikkje lagt oppå kvarandre, veldig dumt egentlig... Hadde ikkje med meg stativ men brukte ei søppelbøtte, men kameraet har sikkert flytta seg litt når eg skrudde på hjulet for å endre lukkertida... Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Fint bilde. Fargene er behagelige, og komposisjonen harmonisk. Imidlertid bærer det litt mye preg av at kameraet har vært litt ustabilt, hele greia virker ganske uskarp. På denne typen bilder er skarphet ganske mye viktigere enn ellers (normalt prøver jeg å ikke pirke på det). Det med de doble (eller triple eller hva de er) høyspentlinjene blir også litt teit, men det går greit. Det er ikke så veldig iøynefallende - i alle fall ikke like mye som den litt i overkant luminisente redningsbøye-greia, som du bør tone ned litt. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Se nøyere på bildet ditt. Sjekk taket; Cyan farget CA. Prøv deg heller fram på sånn kvasi-hdr når du ikke stativ med deg. Det hadde sikkert blitt et fint bilde, men jeg mener du har ødelagt det med ett elendig forsøk på HDR. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå