Gå til innhold

Hvilkent minne er best for Canterwood i875P?

Bofur

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig i tvil om hvilket type/merke jeg bør velg for et Canterwood HK.

helst ville jeg ha kjørt 250MHz ved 2, 3, 3, 6 men det er vell ingen minnemoduler ennå som klarer dette.

Derfor lurer jeg på om jeg bør kjøpe meg TwinMos PC3200 med Winbound nå? For å kjøpe meg DDR500 minne når jeg bytter ut prosessoren med den nye prescott'en til neste år?

Eller bør jeg gå for Kingsthon Hyper X eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si det kommer ann på vilket hovedkort du skal ha. Les tester og søk gjennom flere forum. På f.eks http://www.asusboards.com/forums/ finner du "ofisiell tråd" for mange av de nye Canterwood kortene.

Selv havnet jeg opp med Corsair XMS 3500C2 og abit IC7G da jeg fant veldig mange meldinger på asusboards forums hvor denne kombinasjonen fungerte fint.

Jeg kan nå velge og kjøre min 2,4C@3,24 med ddr 432 timing 2.2.2.5 eller 2,4C@3,38 med ddr 448 timing 2,5.3.3.6 begge deler går "prime 95" stabilt. Timingen har mye og si for reell ytelse de overnevnte hastigheter gir omtrent samme hastighet i f.eks Q3

Tips: http://www.anandtech.com kommer med en kompatibilitetstest på mandag.

EBC

Lenke til kommentar

Takker for info'n ebc

Jeg har også valgt IC7-G hovedkortet, men jeg trur jeg går for TwinMos PC3200 m/winbound CH5 chip's.

Tenker som så at jeg drar til med DDR500 eller raskere om et års tid så kjøper jeg den nye Prescotten samtidig.

TwinMos sparer jeg 1500 kr på og det skal vist gå å kjøre disse nye med winbound brikkene med CH5 på 2. 3. 3. 6 på ca 220 MHz.

Er veldig usikker :roll: , men skal jeg legge i 1000 til 1500 mer for 20Hz høyere MHz på minnet, så kunne jeg heller ha tenkt meg kommende minne brikker DDR500 CL2 3.6 ns. Da snakker vi sikkert 260 - 270 MHZ 2. 3. 3. 5 og det er jo noe i denne gata en Presscot fortjener. Prater da sikkert 2500 kr for en 512MB Brikke??

Takker foresten for innlegget ditt!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...