Tanner Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Begynte å trene med 5x5 Stronglift opplegget en stund tilbake. Nå har jeg ikke trent på cirka en måned grunnet vi mistet nøkkelen til treningsrommet. Men nå skal det være i orden igjen for en stund. I loggen min har jeg skrevet opp det vi utførte til vær treningsøkt da vi holdt på sist. Kjenner at jeg er mye slappere nå enn da jeg trente, lurer da på om det er lurt å minske vekten litt igjen? Klarte akkurat 30 kg på overhead press sist, tror det blir hardt nå. Hva foreslår dere, hvilke må jeg gå ned på alle øvelsene hvis jeg går ned på en? Har jo en del å gå på enda på benkpressen feks. Begynner igjen ikveld, så håper på raskt svar Lenke til kommentar
HValder Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Begynn på nytt, justert etter det styrkenivå du er på no. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Da burde du vel kanskje makse for å se på hvilket styrkenivå du er på nå. I denne sammenheng har jeg et spørsmål, om man makser i diverse øvelser og så går rett på trening med mye lettere vekter, vil denne treningen være dårlig ettersom man allerede har overanstrengt musklene under maksingen? Konseptet med styrketrening/progresjonen er jo å øke vekten hele tiden for å overanstrenge musklene. I slutten av mitt nåværende program/nåværende økt makset jeg på gøy i knebøy (100kg) og så fortsatte jeg 2 dager senere den vanlige progresjonen som da var 70kg. Vil denne treningen da ha dårligere effekt? Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Jeg kan ikkje skjønne at det skulle gi dårligere treningseffekt, så sant det ikke går ut over formen, du skader deg, eller du får problemer med å restituere. Rent psykologisk ville jeg tro (uten at jeg har noe belegg for det) at det hjelper positivt: du kjører deg helt ut på 100 kg, og så synes du at 70 kg plutselig er mye lettere. Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Begynte med ganske lette vekter. Vil øke ganske kjapt nå i starten til vi er tilbake på vårt tidligere nivå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå