mathos Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Finnes det noen opplyste personer der ute som kan hjelpe meg litt? Skal marinere biffstrimler, og er på jakt etter en ny oppskrift. Flott hvis noen har en fin oppskrift, og jeg tar gjerne imot tips. Mathias Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Chili, soyasaus, honning. Lenke til kommentar
FoxingHelena Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Finnes det noen opplyste personer der ute som kan hjelpe meg litt? Skal marinere biffstrimler, og er på jakt etter en ny oppskrift. Flott hvis noen har en fin oppskrift, og jeg tar gjerne imot tips. Mathias SSS - sødme, syre, styrke: En veldig god marinade er søt soyasaus (sødme), limesaft (syre) og sherry (styrke). Ca. 1/3 av hver. Sleng så oppi litt hakket chili, ingefær og salt, og du er langt på vei. Purre eller løk er også veldig godt i. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Finnes det noen opplyste personer der ute som kan hjelpe meg litt? Skal marinere biffstrimler, og er på jakt etter en ny oppskrift. Flott hvis noen har en fin oppskrift, og jeg tar gjerne imot tips. Mathias Syre er til for å bryte ned fibrene i kjøttet, slik at det kan trekke til seg mer smak. Men for mye syre vil medføre at det ødlegges. Så balanse mellom syre, krydder og oljer er viktig. En enkel "midtøsten"marinade; Olje Sitronsaft Spisskumin Allehånde Kayenne Muskat Kardemomme Mynte Og ikke minst, hvitløk. Men, her er det egentlig kun fantasien som stopper en. Lenke til kommentar
Alvorlig Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 En annen særdeles enkel marinade er: 50/50 med Coca-Cola og pils! Fakta. Smør gjerne på med litt honning eller dryss over litt chili i tillegg Lenke til kommentar
mathos Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Alvorlig, Alvorlig? Haha, den må prøves. Takker for forslag Lenke til kommentar
reke Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 yeah, blir kalt for "pub-mat". Du bør bruke en mørk type øl, Newcastle Brown Ale f.eks Lenke til kommentar
Alvorlig Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Ja, alvorlig talt, Mathos En annen marinade som funker fint (den smaker nydelig!) er best på svinekjøtt. Den er så enkel som 2/3 appelsinjuice og 1/3 med soyasaus (helst Kikkoman). Tilsett også noe hvitløkspulver (eller fersk) så har du verdens beste marinade til svinekjøtt-strimler f.eks. Bon appetit! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå