Indian Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg har lagt merke til et kort antenna på fotoboksene. Noen som vet hva disse er til? Kan det være for å sende bildene over mobilnettet? Lenke til kommentar
hean Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg har lagt merke til et kort antenna på fotoboksene. Noen som vet hva disse er til? Kan det være for å sende bildene over mobilnettet? Uten at jeg vet hva den er til kan jeg nok med sikkerhet si nei.... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 En annen ting: Hva er den greia de har montert midt i det røde glasset? Lenke til kommentar
Indian Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 En annen ting:Hva er den greia de har montert midt i det røde glasset? Mener du fotoboksene uten blitz men et rør som stikker ut? Tror det kan være boks for gjennomsnitts måling men ikke sikker på det. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Kan godt være de er sender bilder via 3g, og at de derfor er utstyrt med antenne? Det røde filteret er vel for å unngå total blending eller noe. Husker vi brukte mye rødt lys i militæret for å unngå at nattsynet forsvant. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Har ein eg kjennar som jobbar i Mesta, skal sjå kva eg kan få ut av han:P Han seier dei er nøyne på å ikkje gje ut for mykje informasjon om fotoboksar Endret 19. oktober 2009 av Sigurdl Lenke til kommentar
Indian Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Kan godt være de er sender bilder via 3g, og at de derfor er utstyrt med antenne? Det røde filteret er vel for å unngå total blending eller noe. Husker vi brukte mye rødt lys i militæret for å unngå at nattsynet forsvant. Det røde filteret tror jeg er et infrarødt filter. Det er blitzen som fryser bildet. Hvis vi finne på noe til å sett blitzen ut av drift vil bildet være uskarpt. En blitz på bilen kan virke. Hama har en selvutløsende blitz med stor ledetall som kan være perfekt. Først trenger jeg noen prøvekaniner. Endret 19. oktober 2009 av Indian Lenke til kommentar
H80 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Uten at jeg vet hva den er til kan jeg nok med sikkerhet si nei.... Hvordan kan du med sikkerhet si nei om du ikke vet hva den er til? Bildene blir faktisk sendt over GPRS fra mange ATK-bokser (Kilde). Og siden disse ATK-boksene er laget av metall, virker det vel fornuftig å ha en ekstern antenne? Lenke til kommentar
hean Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Hvordan kan du med sikkerhet si nei om du ikke vet hva den er til? Bildene blir faktisk sendt over GPRS fra mange ATK-bokser (Kilde). Og siden disse ATK-boksene er laget av metall, virker det vel fornuftig å ha en ekstern antenne? Selv om jeg sier med sikkerhet så kommer det vel tydelig nok frem at jeg ikke er 100% sikker. En mobiltelefon på noen cm trenger ikke en utstående antenne for å sende/motta informasjon via mobilnettet så hvorfor skal en fotoboks på en meter ha dette. Og om de skulle ha en antenne hadde det vel vært bedre om den var rettet nedover i stolpen for å redusere faren for ytre påvirkninger som vær, vind, hærverk, etc. Er du ikke enig? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg regner med du har TV-antennene i kjelleren? Lenke til kommentar
Indian Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Hvordan kan du med sikkerhet si nei om du ikke vet hva den er til? Bildene blir faktisk sendt over GPRS fra mange ATK-bokser (Kilde). Og siden disse ATK-boksene er laget av metall, virker det vel fornuftig å ha en ekstern antenne? Selv om jeg sier med sikkerhet så kommer det vel tydelig nok frem at jeg ikke er 100% sikker. En mobiltelefon på noen cm trenger ikke en utstående antenne for å sende/motta informasjon via mobilnettet så hvorfor skal en fotoboks på en meter ha dette. Og om de skulle ha en antenne hadde det vel vært bedre om den var rettet nedover i stolpen for å redusere faren for ytre påvirkninger som vær, vind, hærverk, etc. Er du ikke enig? Gamle boksene hadde lengere antenne, ca 10-12 cm mens de nyere boksene har dem på rundt 5 cm. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Mobilen har en antenne som er etset inn i kretskortet, i stedet for en kjepp av stål. Siden bantittboksen er laget av metall, må den ha ekstern antenne. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Selv om jeg sier med sikkerhet så kommer det vel tydelig nok frem at jeg ikke er 100% sikker. En mobiltelefon på noen cm trenger ikke en utstående antenne for å sende/motta informasjon via mobilnettet så hvorfor skal en fotoboks på en meter ha dette. Og om de skulle ha en antenne hadde det vel vært bedre om den var rettet nedover i stolpen for å redusere faren for ytre påvirkninger som vær, vind, hærverk, etc. Er du ikke enig? Ehm, nei, jeg er overhodet ikke enig. Når noen sier noe "med sikkerhet" er det absolutt ikke underforstått at de er usikre. Tvert imot presiserer de at de er "skråsikre", noe din post er et kremeksempel på. Dessuten er det ikke smart å rette en antenne "nedover i stolpen". Hadde du visst noe som helst om antenneteori (eller i det minste observert hvordan de fleste antennene i vårt samfunn er montert), hadde du ikke foreslått noe slikt. Antenner tåler vær og vind, og hærverk hadde vel blitt et større problem om antennen var montert nedover. Hvis du mener at man burde montere antennen inne i metallrøret som holder ATK-boksen oppe, kan jeg opplyse om at det ikke ville fungert. Hvis stangen var laget av plast eller glassfiber, hadde det nok gått litt bedre, men likevel ville man nok fått problemer med strøm- og signalkabler like ved og parallellt med antennen. Lenke til kommentar
hean Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Ehm, nei, jeg er overhodet ikke enig. Når noen sier noe "med sikkerhet" er det absolutt ikke underforstått at de er usikre. Tvert imot presiserer de at de er "skråsikre", noe din post er et kremeksempel på. Trodde det var klart når jeg i samme setning skriver "uten at jeg vet hva den er til" i tillegg er vel "kan jeg nok med sikkerhet" bare en skrivemåte der man tar forebehold. Men det er greit, alle forstod det ihvertfall utenom deg.... da er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Slik jeg forstod det virket det som om du visste at antennen ble brukt til noe annet, og derfor ikke kunne bli brukt til gprs/mobil. Lenke til kommentar
hean Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Slik jeg forstod det virket det som om du visste at antennen ble brukt til noe annet, og derfor ikke kunne bli brukt til gprs/mobil. Tolket du "uten at jeg vet hva den er til" at jeg visste hva den er til? Endret 19. oktober 2009 av Nasciboy Lenke til kommentar
Indian Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Hvis bildene sendes over mobilnettet, må være artig å gå inn i boksen og bytte SIM kortet. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Uten at jeg vet hva den er til kan jeg nok med sikkerhet si nei.... Tolket du "uten at jeg vet hva den er til" at jeg visste hva den er til? Jeg tolket utsagnet ditt som at du sa "Jeg aner ikke hva den blir brukt til, men det er i alle fall ikke til å sende bilder over mobilnettet". Tviler på at det bare er H80 (og meg) som misforsto utsagnet ditt Forøvrig kan jeg godt se for meg at det rett og slett er en antenne for GSM. Derimot kan det jo hende at det er for en backup-løsning, altså at bildene blir sendt over mobilnettet dersom den faste forbindelsen skulle dette ut av en eller annen årsak. Eller for å kunne gi beskjed dersom den f.eks. mister strømmen. Lenke til kommentar
hean Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Jeg tolket utsagnet ditt som at du sa "Jeg aner ikke hva den blir brukt til, men det er i alle fall ikke til å sende bilder over mobilnettet". Det ar ihvertfall ikke det du sa tidligere i denne posten. Slik jeg forstod det virket det som om du visste at antennen ble brukt til noe annet, og derfor ikke kunne bli brukt til gprs/mobil. La oss bare få en enkel oppklaring, jeg et ikke hva den er til men for meg virket det og virker fortsatt ulogisk at det er en antenne for mobilkommunikasjon. Men kan hende jeg tar feil.... tror de fleste forstod innlegget mitt på denn måten. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Nå forstår vi iallefall det.. RVF og Sovehest er ikke samme person, selv om det hadde vært beleilig i denne sammenhengen hvor "alle" forstod hva du mente.. Jeg slenger meg på at det sannsynligvis er en bakup løsning som virker både til overføring av bilder, samt varsle om feil på anlegget ved brudd i annet kommunikasjonssystem. Eventuelt har de satt disse antennene på fordi det ser litt tøffere ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå