Gå til innhold

Best mulig gaming PC til 18 000,-

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen !

Jeg er på utkikk etter en ny gaming pc ettersom min gamle begynner å bli ganske utdatert:P Jeg er villig til å bruke 18 000,- på maskinen. Jeg har sett på noen maskiner fra komplett.no og jeg har også vurdert å bygge PCen selv, men dette har jeg aldri gjort før og foretrekker derfor å kjøpe en ferdig laget.

Jeg trenger altså hjelp med å velge den beste gaming pcen man får for 18 000,- ! ;)

Jeg har også notert at nvidia visst nok skal slippe ut et nytt grafikk kort til directX 11 snart. Ville satt pris på om folk anbefaler å vente på det eller om man like godt kan kjøpe et annet kort nå. Men jeg ønsker ikke å vente på det kortet om de ikke releaser det før desember/januar.

Den PCen jeg forløpig vurderer på komplett.no har disse spesifikasjonene:

Antec Twelve Hundred Big Tower Sort

Corsair HX 1000W PSU

ASUS P6TD Deluxe, X58, Socket-1366

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

Corsair H50 Hydro Series CPU Cooler

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9

Gainward GeForce GTX 295 1792MB PhysX

Western Digital VelociRaptor 150GB,

Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19

Creative X-FI TITANIUM

Windows Home Premium 7

Totalt: 17 811,-

Jeg takker får all hjelp ! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å få best mulig gaming-ytelse vil jeg egentlig bare si at jeg anbefaler å kjøpe flere ATI-kort (Radeon 58xx) og sette de i crossfire, i stedet for å kjøpe et nVidia kort. Jeg tror dette gir mest bang for the buck, altså best mulig pc for prisen!

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingene !

Jeg er litt skeptisk til å kjøpe radeon hd 5870 ettersom jeg vurderer å kjøpe Nvidia 3d vision som bare støtter kort fra nvidia, men hvor mye bedre er egentlig 2x Radeon HD 5870 i forhold til 295 gtx? Er det så stor forskjell?

Er det noen andre endringer jeg burde gjøre, med tanke på fremtiden. Investere pengene annerledes i delene for eksempel.

Lenke til kommentar

Jeg er litt skeptisk til å kjøpe radeon hd 5870 ettersom jeg vurderer å kjøpe Nvidia 3d vision som bare støtter kort fra nvidia, men hvor mye bedre er egentlig 2x Radeon HD 5870 i forhold til 295 gtx? Er det så stor forskjell?

Er det noen andre endringer jeg burde gjøre, med tanke på fremtiden. Investere pengene annerledes i delene for eksempel.

Er det noen andre endringer jeg burde gjøre, med tanke på fremtiden.
gå for 2 stk 5870, De er DirectX 11

fc2-1920.gif

http://www.techpowerup.com/reviews/ATI/Rad...rossFire/1.html

http://techreport.com/articles.x/17618/1

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Er det noen andre endringer jeg burde gjøre, med tanke på fremtiden.
gå for 2 stk 5870, De er DirectX 11

fc2-1920.gif

http://www.techpowerup.com/reviews/ATI/Rad...rossFire/1.html

http://techreport.com/articles.x/17618/1

xD Det er en betydelig stor forskjell ja :p Jeg leste at 295 gtx ikke støtter directx 11 heller. Det blir vel 2x radeon hd 5870 da ;) Men jeg finner fortsatt ingen nettside som tilbyr en maskin med dette? Noen som vet om en?

Lenke til kommentar
Den PCen jeg forløpig vurderer på komplett.no har disse spesifikasjonene:

Antec Twelve Hundred Big Tower Sort

Corsair HX 1000W PSU

ASUS P6TD Deluxe, X58, Socket-1366

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

Corsair H50 Hydro Series CPU Cooler

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9

Gainward GeForce GTX 295 1792MB PhysX

Western Digital VelociRaptor 150GB,

Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19

Creative X-FI TITANIUM

Windows Home Premium 7

Totalt: 17 811,-

Jeg takker får all hjelp ! ;)

Er det 64-bit det er snakk om her? Med dette systemet ville jeg gått for Windows 7 Professional 64-bit uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...