Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkelig problem med blåtann og WiFi

Anbefalte innlegg

Jeg har en Compal IFL90 som jeg har et merkelig problem med: Jeg klarer ikke å koble til et trådløst nettverk uten at noe er koblet til maskinen via blåtann. I mitt tilfelle bruker jeg en blåtann mus, men jeg har også prøvd å koble en telefon til maskinen, med samme effekt.

Når jeg prøver å koble til et trådløst nettverk begynner den ikke å tilegne seg IP-adresse før jeg "kobler til" musen (dvs. rører på musen). Dette problemet har jeg hatt i alle mine Windows XP-installasjoner (både på flere helt rene installasjoner, og de hvor en del programmer er installert). I XP har jeg prøvd både det innebygde programmet for å koble til, og Intels Pro/Set Wireless. For tiden har jeg Ubuntu 9.04 64-bit, og her har jeg samme problem. Ubuntu er også reinstallert noen ganger.

Har noen hørt om noe lignende problem før? Den eneste koblingen jeg vet det er mellom trådløst nett og blåtann i maskinen er en hardware bryter som slår av begge deler. Siden problemet er i både Ubuntu og XP går jeg ut ifra det ikke har med programvaren å gjøre.

Flott hvis noen har noen gode idéer! Det er litt kjedelig å måtte dra med musen overalt hvis jeg vil ha internett, og det at maskinen mister interett-tilkoblingen når musen er inaktiv for lenge begynner også å plage meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...