cFc Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Nå tenker jeg alvorlig på å kjøpe en ny laptop. Den skal gå mest til spill som Civilization og Football Manager, men også spesielt Call Of Duty. Valget står oftest mellom disse to prossesorene. Intel Core i7 720QM 1.6GHz (Turbo Boost opp til 2.8GHz) 6MB Smart Cache 45W og Intel® Core™2 Duo P9700 prosessor, 2.8GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 25W Hvilken av disse kjører cpudrevne spill som FM og Civ best? Og at det gir et lite pluss i GPU drevne spill som Cod er ikke å forakte heller! Er det noe vits i å velge i7 enda ettersom at veldig få spill i det hele tatt kjører mer enn en prossesor? Og da blir 4 veldig overkill, selv om man kan disable disse i i7? Lenke til kommentar
wim Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg vet ikke særlig mye om disse prosessorene, men jeg vet ihvertfall at FM benytter seg av flere cpu kjerner. Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 ett lite tillegsspørsmål, er i7 fire kjernes prossessor? har på følelsen at det er det, men jeg må bare forsikre meg om det (tenkte att det var lite vits å lage en helt ny tråd for ett så enkelt spørsmål) Lenke til kommentar
wim Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 ett lite tillegsspørsmål, er i7 fire kjernes prossessor?har på følelsen at det er det, men jeg må bare forsikre meg om det (tenkte att det var lite vits å lage en helt ny tråd for ett så enkelt spørsmål) Den er en firekjerners cpu, med 4 virtuelle kjerner i tilleg (disse kommer fra Hyperthreading funksjonen i i7) Lenke til kommentar
Damp Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hva er hyperthreading egentlig? Har aldrig skjønt det helt. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Hvor får du fra at I7'en er på 1,6G? Endret 8. november 2009 av Captn Jack Yarr'ow ! Lenke til kommentar
cFc Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Det sto på multicom sin side Er vel strengt tatt det den har. Hvordan det? Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) cFc: hvis du ikke har bestemt deg for hva du skal kjøpe enda, så gå for i7. jeg har lest side opp og side ned med diverse tester og slikt, og i7 slår P9700 på alt, hvis du kjører på fullt, og det ganske kraftig og. se bare her: det er riktig nok P9600, men det er ikke store forskjellen på P9600 og P970 Endret 16. november 2009 av Borbra Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Hva er hyperthreading egentlig? Har aldrig skjønt det helt. HT Hyper-Threading ble introdusert i 2001, og gjorde at enkelkjerneprosessorer kunne utføre to samtidige tråder. Systemet viser logiske prosessorer sammen med de fysiske. På en i7 får man 8 prosessorer totalt, hvor det er fire fysiske prosessorkjerner som hver har to logiske prosessorer. I noen tilfeller vil man kunne få ekstra ytelse med Hyperthreading, men våre erfaringer fra tiden før dobbelkjernene tok over var det ikke så mange systemene som klarte å utnytte Hyper-Threading. Problemet er at de to logiske prosessorene må kjempe om de samme funksjonene i prosessoren, så om den jobber med tilsvarende oppgaver samtidig vil man ikke få noe særlig til ekstra ytelse. En mer utfyllende forklaring på hvordan Hyper-threading fungerer kan du lese vår artikkel fra 2003. edit: ble bare helt feil det første jeg skrev dette er tatt fra HW sin egen test på i7 920 Endret 16. november 2009 av Borbra Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 i5 ftw? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 i5 får du ikke til bærbare enda så vidt jeg vet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå