Mumiene Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Jeg kjører 4 pcer i nettverk og det har fungert helt fint helt til i dag når jeg satt inn en Router av denne typen http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=2&s=pl på min pc Det vil si at jeg kjører ADSL Modemet til en Switch, Og alle de andre pcer er koblet i den. Så går det en TP kabel fra den til min router,Så går det en TP kablel fra den til min pc og da får ikke de andre tilgang til min share og det vil jeg at de skal så hvordan fikser jeg det ???? Takker for alle svarene jeg får Lenke til kommentar
Novise Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Du må koble TP-kabel fra modemet til routeren og så til switchen. PC'ne kobles også til Switchen. Da funker det! Lenke til kommentar
Novise Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Wayshot har forsåvidt rett, men det han foreslår gjør det ikke lett for en uten spesielle kunskaper å kunne følge med på! Ved det oppsettet jeg foreslår så vil alle maskinene få intern-ip adresse fra routeren. Så om alle PC'ne er deinert i samme Workgroup, kan alle pc'er "se" alle de andre. Lenke til kommentar
Mumiene Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 Takker for det men jeg vil prøve og finne en løsning på den løsningen jeg har nå Jeg har testet den løsningen men da er jo alle pcer innom routeren og det skal de ikke Lenke til kommentar
Novise Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Gjør som du vil du, kanskje jeg ikke forstod problemet ditt! Jeg forutsatte at routeren skulle dele ut ip til alle maskinene! Den routeren du har inneholder jo også 4-porters switch - så enda en switch er overflødig (i min tankegang)! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå