Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

løst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen av disse bilene utmerker seg som spesielt driftssikre. Har en 406 selv og har hatt noe trøbbel. Er ikke voldsomt mye alvorlig, men er en del småting som er fryktelig irriterende. Blant annet er det et kjent problem med disse at speedometer/turteller slutter å fungere, og det er DYRT med nytt.

Sjekk honestjohn.co.uk for mer informasjon om bilene.

Ellers ville jeg holdt meg LANGT unna en (forferdelig stygt) stylet og rånerkjørt 406. Rånerkjørte og stylede biler er i utgangspunktet ikke gode kjøp, da de mest sannsynlig har blitt brukt hardt, og det ofte er mange dårlige hjemmemekk-løsninger.

Lenke til kommentar

A6 98-01 har ikke akkurat det beste ryktet for kvalitet, men med 1.8T og manuelt gir er man tryggere enn f.eks. 2.5TDI tiptronic. Forstillingen er kjent for å være et svakt punkt, men det var først og fremst dårlig støpekvalitet på originalkomponenter, når det først er byttet vil de nye være mer solide. En 2000 er kanskje ny nok til å ha blitt levert med de solide sakene originalt, en 98 er det hvertfall ikke.

Styringen på slike er litt som å være hos en veldig forsiktig tannlege - langt mer bedøvelse enn nødvendig. Forstår jo at folk ikke ønsker å kjenne hver minste lille sigarettsneip de kjører over, samt slippe å slite seg ut når de skal parkere, men var det virkelig nødvendig å bole opp servoen så mye at man ikke merker forskjell på skøytebane og traktorvei?

God komfort på langtur, men med min BMI rundt 20 føler jeg at jeg er for tynn for førersetet når veien blir svingete og sidestøtte blir ønskelig. De med 15-20 kg mer enn meg har ikke noe problem. En uvanlig høy kamerat omtaler A6 som en av få biler han føler han kan sitte behagelig i.

Personlig er jeg skeptisk til å kjøpe en A6 som er kjørt så langt, men min erfaring stammer fra en 2.5TDI (historisk råtten motor) tiptronic fra første byggeår, den er forhåpentligvis ikke representativ for kvaliteten på nyere versjoner med bedre motorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...