Dotten Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Topic sier vel sitt, men la oss kategorisere litt: - Hva er Norges beste all-round forum? - Hva er Norges beste nisje-forum (dvs, forum som spesialiserer seg innenfor et felt)? Frem dine kandidater og forklar gjerne litt hvorfor du mener akkurat de er så gode. Hvilken kriterier skal man legge til grunn? Vel, det blir jo egentlig opp til deg. La oss ta noen av de mer vanlige: Brukerne - Dette, mer enn det meste annet, er jo essensielt for hvor godt et forum er. Innhold og kvalitet - Henger som regel sammen med forrige punkt. Hvor gode er brukerbidragene? Er det mye innhold? For mye? For lite? Rettigheter - Har du noen som helst kontroll over de bidrag du gir? Klagemulighet ved moderering? Komersielt? - Må du betale for å være med? Er det reklame der? I så fall, er det reklame når du er innlogget også? Hvis det er komersielt, drives det på en måte som ikke er forstyrrende for deg? Tilgang - Er forumet åpne for alle, eller mer lukket? Forumprogramvare - Er det oppdatert? Brukervennlig? Har du alt av nødvendig verktøy tilgjengelig for å publisere det du ønsker? Spilleregler - Er reglene som eksisterer gode eller dårlige? Og modereringen? Involvering - Lett for deg å delta i nettsamfunnet? Blir du involvert, eller holdt utenfor? Føler du at du som bidragsyter blir verdsatt? Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg nominerer selvfølgelig vårt eget forum, pågrunn av ryddigheten, antall brukere, stemning og DNFK Samt at jeg nominerer Steinberget som et individuelt forum som faktisk ser bra ut Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Diskunsjon.no er heilt klart det beste forumet eg har vore innom. Heilt genialt Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Eg nominerer også vårt eget forum, diskusjon.no. Dette er både pga mengden og kunnskapen til brukerene, men også pga jobben som moderatorene gjør. Som nisjeforum vil eg nominere forum.modellflynytt.no. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Når det kommer til nisje er NWF ganske bra. Har ikke vært særlig aktiv der det siste året, så vet ikke helt hvordan dagens situasjon er. Men det er brukerne som gjør det bra i forhold til mange andre forum innenfor samme kategori. Her får man servert topp kompetanse innenfor webutvikling på norsk. Dessuten er (/var) det passe strengt nivå på moderering, og hyggelige moderatorer. Brukerne har også skrevet artikler og produsert veldig mye bra kode som ligger tilgjengelig. Altså bra med innhold. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 - Hva er Norges beste nisje-forum (dvs, forum som spesialiserer seg innenfor et felt)? DiskuterFilm.com Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Diskusjon.no er det beste norske forumet etter min mening fordi: Brukerne - Mange, kloke og seriøse. Innhold og kvalitet - Gode brukerbidrag, mye innenifr mange teamaer, man kan få svar på mye på diskusjon.no Rettigheter - Grei opplysning om rettigheter til brukerne Komersielt? - Lite reklame. Og den som er, er ikke forstyrrende Tilgang - Forumets brukere er åpne for alle som trenger hjelp så lenge de spør på en høflig og ordentlig måte Forumprogramvare - Alt er bra og er det noe som burde endres/ordnes så pleier moderatorer å være flinke på det. Spilleregler - Reglene på forumet er absolutt akseptable, og moderatorene følger opp forumreglene på en ypperlig måte. Beste forum hvis du er ute etter fakta om pyroteknikk eller narkotika er http://www.freakforum.nu et godt forum å spørre. Endret 19. oktober 2009 av Nopros Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Nopros, nff har ikke bare informasjon om narko og pyro De er ganske flinke på generell kontrakultur og er det eneste andre norske forumet jeg gidder å være aktiv på Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Må ha forumelert meg litt dårlig, var ikke meningen å si at de bare holder seg innen narko og pyroteknikk, men de har mange drevne og erfarne brukere innenfor det emnet. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Så klart diskusjon.no Her kan man snakke om løst og fast å i tillegg få hjelp innenfor så si alle felt. Her får man som regel raskt svar på det man lurer på. Lenke til kommentar
rune89 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Problemet med dette forumet er at man ikke blir varslet/får et slags varsel om hvem som evt har quote/svart deg, glemmer en del av det man skriver når man er med på så mange forskjellig tema. Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 hvis du går på mine innlegg så ser du jo hva du har vært aktiv på og det går jo ann å huke av for epostvarsling ved svar Lenke til kommentar
rune89 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Jeg er klar over det, men problemet er at mange av trådene er ganske aktive, og da er det ikke lett å få med seg dagen der på. Edit : Okey, nice! Takk for responsen Endret 21. oktober 2009 av Nipps Lenke til kommentar
Dandor Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Diskusjon.no vinner all-round lett. Beste nisjeforum vil jeg si er avforum.no Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Diskusjon.no er absolutt en soleklar vinner mtp allround. Nisje tror jeg går til www.flightsim.no sinnsvakt mange spennende tråder, og diskusjoner der! Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Diskusjon.no er den klare vinneren. Mange flotte personar og mange forskjellige emner. Så vidt eg veit er det ikkje mange store, norske forum som dette. Hvis eg skulle nomiert eit anna forumet etter nisje ville det vore FMNorge.com fordi er eit av dei eg kjenner til og det er mange folk som er interresert i fotball. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 diskusjon.no klart. Bare synd at sidene som er tilkoblet forumet har hatt problemer med å produsere like stor kvalitet på sine artikler som forumbrukerne forventer. Lenke til kommentar
Pillenuppi Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 nFF, altså Norsk FreakForum vil jeg si er det forumet jeg liker best, om man ser på de fleste tingene som kvalitet, design, ryddighet, brukere, språk og innhold. Det er jo både all-round og nisje, i og med at de har ganske spesielle tema, samtidig som det er mye variasjon. Har ikke vært her på diskusjon.no så alt for lenge enda Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 KG, helt klart. Har kanskje noe med at jeg er kvinne, merker godt det er en overvekt av menn her inne på diskusjon.no (uten at det nødvendigvis er negativt, jeg føler meg bare mer "hjemme" på KG). Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Kvinneguiden og Diskusjon.no er jo som bror og søster, eksisterer under samme paraply. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå