griffin95 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Hei jeg skulle gjerne hatt litt hjelp til å velge utstyr for å gjøre tv-tuner trådløs. Fra før har jeg D-link DIR-655 n-router (med 3 stk antenner på)har også backup router som brukes til ekstra switch, D-link DIR_864 1. Tv tuner er flyttet ned i kjeller fra 3-etg. og har ikke kabel til internett nå, men vil gjerne ha den på nett. 2. Luer også på en antenne forsterker på utsiden slik at jeg kan dekke området mitt med Ipone og skype. Kan dere hjelpe med informasjon her ? Griffin95 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Du holder tilbake viktig informasjon. Hva heter TV-tuneren din (produsent og modell)? Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Du holder tilbake viktig informasjon. Hva heter TV-tuneren din (produsent og modell)? Det er en tuner med10/100 Ethernet port.(Standard nettverks kontakt)dette var en overgangs model som vi som var først ute med fiber hos Altibox har. Den er PVR med 160GB disk og kan kobles opp på nett. Det hadde også vert fint hvis "den" kunne hatt flere porter slik at Xbox360 kunne koble seg på. (Merke må jeg hjem for å sjekke, men var ikke noe kjent siden jeg prøvde og finne den i Logitech fjernkontroll oppsettet) Det ble problemer med den første boksen som vi hadde,der vi ikke hadde mulighet for å ta opp sendiger på HDD-opptaker generelt ( pioneer opptaker) uten at tv'et måtte stå på. Pioneer plasma slipper ikke gjennom signaler når det er skrudd av eller standby. Så det jeg spør om er vel bruke en router/accesspoint eller bruke som repeater ? Noe tilsvarende som Linksys WRT54G Griffin 95 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Spørsmålet er jo hvordan du skal få signalet 4 etasjer ned. Kan hende at det går om du setter de i vindu på samme side av huset. Når det gjelder router så tror jeg denne er bra http://www.dustinhome.no/pd_5010332471.aspx som støtter 11n og DD-WRT som kan brukes som client_bridge med 4 nettverksporter. Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Spørsmålet er jo hvordan du skal få signalet 4 etasjer ned. Kan hende at det går om du setter de i vindu på samme side av huset. Når det gjelder router så tror jeg denne er bra http://www.dustinhome.no/pd_5010332471.aspx som støtter 11n og DD-WRT som kan brukes som client_bridge med 4 nettverksporter. Hei og takk for svar, da skal dette bety dette at fra D-link routeren min i dag så sendes det i 11n til nye Netgear som en kan sette ledning i og videre til tv-tunner og xbox360 ? Ok nå søkte jeg litt og finner: En kjekk funksjon du finner i DD-wrt er muligheten til å sette opp DD-wrt routeren som repeater. I repeater modus vil routeren ta inn ett trådløst signal og sende det ut som sitt eget, både trådløst og via LAN. Dette er en god måte å utvide sitt nettverk på uten å måtte strekke kabel. Denne guiden baserer seg på DD-wrt v24 beat Pris var veldig ok, for linken du henviste til. Griffin95 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Du kan bruke den som repeater og til å ta ut kablet nettverk. Det kan være litt plunder å sette det opp, men det finnes wiki på DD-WRT. http://dd-wrt.com/wiki/images/9/9b/Repeater_Bridge.jpg Endret 20. oktober 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Men hvor godt takler den multicast? mye wlan-utstyr kollapser får de for mye av slik trafikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå