Wattengård Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 For en stund siden var det masse kit på ebay som gikk på "Make your own projector from a cheap TV" blablabla. Settet besto egentlig av to fresnel-linser (norsk ord?) som skulle monteres foran skjermen, så måtte du sette den opp ned osv. Funket ok i mørke rom. Jeg er litt interessert i å lage en lignende sak for min HTC Hero, men jeg er litt usikker på optikken. (Mulig denne posten passer bedre på foto-forumet?) Hvis vi ser bort ifra lysstyrken, hva trenger jeg for å få dette til å funke? Det jeg ønsker er å ha en boks som jeg legger telefonen på med skjermen ned, så blir bildet projisert i taket (skal være en erstatning for projektorklokka mi ). Skjønner? -C- Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Kan du ikke bruke samme løsning med slike linser? Du må vell lage det selv i så fall. Men dette var planen? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Jo. Jeg kan det, men jeg er litt usikker på hvor jeg skal finne små linser av denne typen, evt om det går an å benytte noe annet lignende. -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå