Gå til innhold

Dra ett sted varmt asap

Anbefalte innlegg

Heisann. Tenkte å ta en ferie med brodern, kan dra fra fredagen etter kl. 12, men helst på lørdagen eller søndagen. (23-24-25 oktober), og være borte en uke. Prisen er ikke så farlig, men jeg tenkte en maks 5-7000 kr per pers. Det burde jo gå an å få en skikkelig tur i det prisområdet. Helst ikke uspesifisert, jeg liker å vite hva man drar til.

Jeg vil veldig gjerne oppleve gode bade og snorklemuligheter med klar, rolig sjø. Hotellet bør og holde god standard. Kunne vært artig med en all-inclusive, men det blir vel muligens vanskelig nå som det er så sent.

Har kikka en del på Sharm el Sheikh i Egypt og Aqaba i Jordan. Det ble nesten bestilling av tur til Sharm, men grunnet bekreftelse av ferien på jobben måtte jeg drøye innkjøpet et par dager, og nå er det utsolgt. Noen som har noen andre gode steder som har klart vann, gode og interessante snorklemuligheter og gode bade\luft-temperaturer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ilpostino, jeg har sett på den siden. Dessverre er alle turene på lørdagen og søndagen tatt, eneste flyet som drar drar på fredag klokka syv, og brodern er ikke ledig før utover dagen.

Vurderer å dra til Tenerife, Spania. Føler det er blitt gjort litt harry, men det får gå. Virker som både temperatur i vann og luft er akkurat passe, samt at det skal være gode snorklemuligheter der. Kanskje jeg skal prøve å få leid en leiebil.

Er mest interessert i soling, bading, god mat og god drikke. Blir nok lite festing..

Lenke til kommentar

selv om Ibiza er et sted normenn forbinner med festing er det det eneste øyen av Balearene som er på UNESCO sin verdensarv-liste. du skal med andre ord ikek skue hunden på hårene når det gjelder steder å reise til. Som denne artikkelen på Wikitravel er det ganske mye annet å gjøre på Tenerife enn å ligge på stranden og sløve.

edit: det er ikke noe problem å skreddersy egen reise for den saks skyld heller. sjekk en av de sticky trådene så får du et par steder hvor du kan søke etter billige flyreiser.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Det ble et hotell i utkanten av playa del ingles, i et litt roligere område enn midt i sentrum. Tror det skal bli bra, bare en maks chillout-ferie med sol, bading og generell latskap.. :)

Men lurer litt på dette med leiebil. Jeg er 22, har jeg ingen mulighet til å leie noe som helst da? Opererer alle utleieselskapene med 25-års grense?

edit: ser ut som noen utleieselskaper opererer med lavere aldersgrense.... Billig er det og! 500 kroner for ei hel uke, heh.

Endret av colakork
Lenke til kommentar

Jeg ville heller dratt til Sharm enn Hurghada. Jeg kan være enig i at det er en viss harryfaktor over Tenerife.

Har du prøvd Malta da? Var der i sommer og det var knall vann. (ingen strender, må bade fra klipper. Er ikke noe stress, er stiger osv også). Varme er det jo ettersom det ligger midt i middelhavet og samtlige forstår engelsk (tidl Engelsk koloni). For å komme deg dit blir du nok pent nødt til å mellomlande et sted sannsynligvis Frankfurt.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Flybilletter og hotell er kjøpt og betalt, da altså til Gran Canaria. Hadde det vært ledige plasser igjen til Sharm hadde vi nok dratt dit, men det var dårlig med det nå.

Vel, jeg har faktisk vært i\på Malta for noen år siden. Var trivelig det, vi dro ganske seint så det var ikke særlig varmt i sjøen da. Men det var et flott sted! :) Fant heller ingen billetter dit, men turen går kanskje dit en annen gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...