Querke Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Hei alle. (Kort version) Jeg fjernet jumperen på spdif_out pinsene på et asus rampage II gene hovedkort. Nå får jeg chassis intruded, fatal error feil. Hvordan fikser jeg dette? (Lang version) Har nettopp satt sammen en fersk og ny PC. Alt gikk som smurt og første boot hadde ingen problemer. Neste dag tentke jeg å ta finpussen, og skulle sette inn kabler til front panel, samt litt stripsing her og der. Men så nysgjerrig (aka dum) som jeg er, så gjorde jeg en stor feil. Jeg tok vekk en av "jumper"ene (referer til den plastik kapselen som binder sammen to eller flere pins) på hovedkortet. Denne jumperen satt på spdif_out pins, og jeg fjerna den uten å tenke på konsekvensene. Når jeg starter PC'n opp nå så får jeg "chassis intruded" fatal error feil. Jeg må klarere CMOS for å i heletatt klare å komme inn i BIOS og OS. Det som også skjedde var at jeg kasta denne lille plastikk dingsen som jeg så for meg som søppel. Jeg prøvde å sette på en jumper fra mitt gamle hovedkort (begge kortene er fra asus) uten noe hell. Går det an å stille på BIOS slik at den hopper over chassis failure error'en, eller kanskje slå av spdif_out pinsene... Eller kanskje dere vet om andre løsninger. Kanskje å kjøpe jumper fra Asus, fikser biffen? Jeg har prøvd å fjerne batteriet på hovedkortet etter jeg satt på den andre jumperen fra mitt gamle hovedkort, og både strømforsyning og annet utstyr var frakoblet da jeg gjorde dette. Håper jeg ikke må ut med et nytt hovedkort, siden dette kortet er 2 dager gammelt. Foresten, kortet heter altså Asus Rampage II GENE, kjører med i7 920 6gb ddr3 ram og på et windows 7 ultimate OS. Tusen takk for alle svar. Endret 19. oktober 2009 av Querke Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) en litt ukonvensjonel fiks vil være bare bøye de 2 pinnene så de tar borti hverandre og kretsen er lukket, sålenge de får kontakt med hverandre blir de happy. evnt om du ikke liker bøye på litt dyre ting som noen ikke liker så godt, så kan du avisolere en liten kabelbit fra en lankabel etc og bruke mellom de 2 pinnene så en liten bit teip som holder det på plass. Endret 19. oktober 2009 av cruzader Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 .. Nå får jeg chassis intruded, fatal error feil. Hvordan fikser jeg dette? "Chassis intruded" betyr bare at du har kabinettet åpent. Du kan lukke kabinettdøren eller slå av varselet i BIOS. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 heller få kabinettet til gaming/privatbruk som faktisk kommer med chassis intrusion, så betyr vell mer at det ikke er kontakt mellom de 2 pinnene hvor han fjernet hoppern. Lenke til kommentar
tness Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Fikk denne feilen på et Asus AM2+ kort, husker ikke navnet i farta. Jeg forsøkte alle muligheter i 2-3 dager. Prøvde og ta ut BIOS batteriet, testa sikkert 10 forskjellige jumpere, kortslutta pinsa osv osv. Det var ikke mulig og slå av denne chassis intruded funksjonen i BIOS på det hovedkortet. Resultatet var at jeg sendte retur på hovedkortet og kjøpte et MSI kort i stede. Utrolig irriterende problem. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 ... Denne jumperen satt på spdif_out pins, Du har bare fjernet feil jumper. Du har fjernet "Chassis intrusion connector" jumper. "Digital audio connector" jumper er den ved siden av. Da er det vel bare å flytte denne jumperen. Lenke til kommentar
Querke Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) ... Denne jumperen satt på spdif_out pins, Du har bare fjernet feil jumper. Du har fjernet "Chassis intrusion connector" jumper. "Digital audio connector" jumper er den ved siden av. Da er det vel bare å flytte denne jumperen. Faktisk står det chassis under pinsene, så jeg tok litt feil der. Uansett, den jumperen som står der nå er på rett plass. Tror jeg Men kan prøve å rør litt på jumperen, men det ser ganske rett ut som den er akkurat nå. heller få kabinettet til gaming/privatbruk som faktisk kommer med chassis intrusion, så betyr vell mer at det ikke er kontakt mellom de 2 pinnene hvor han fjernet hoppern. Støtter den evnt om du ikke liker bøye på litt dyre ting som noen ikke liker så godt, så kan du avisolere en liten kabelbit fra en lankabel etc og bruke mellom de 2 pinnene så en liten bit teip som holder det på plass. Jeg kan selvfølgelig bøye de sammen, siden jeg skal bruke kortet til det dør Men vil prøve det du sa her, men hvordan avisolerer jeg en lankabel? Prøvde å google litt men finner ikke så konkrete svar Hmm er det bare å "strippe" kabelen for gummi, så metalstringene vises? Endret 19. oktober 2009 av Querke Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Hvis du bøyer pinnene eller bruker en kabelbit så vil det nok fungere sånn umiddelbart, men du kan regne med at det blir dårlig kontakt om ikke så lenge. Det blir ikke det samme som å bruke en jumper. Lenke til kommentar
Querke Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Hvis du bøyer pinnene eller bruker en kabelbit så vil det nok fungere sånn umiddelbart, men du kan regne med at det blir dårlig kontakt om ikke så lenge. Ja, ville vært best å skaffe seg en ny jumper. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg kan selvfølgelig bøye de sammen, siden jeg skal bruke kortet til det dør Men vil prøve det du sa her, men hvordan avisolerer jeg en lankabel? Prøvde å google litt men finner ikke så konkrete svar Hmm er det bare å "strippe" kabelen for gummi, så metalstringene vises? avisolere er bare og fjerne gummien så du får direkte kontakt ja, tar du et par cm kobber gjerne i 8tall mellom de 2 pinnene så sikrer det med en teipbit så holder det for nå. så kan du kontakte asus angående få tilsendt en ny jumper. Lenke til kommentar
Querke Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Ok, poster resultatet her av en avisolert kobberledning mellom pinnene. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå