KVTL Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) For å sitere fra åndsretten (1936) av Knoph : [h]vis gjengivelsen av et åndsverk skal ha privat karakter, må den skje innenfor den forholdsvis snevre krets som familie-, vennskaps- eller omgangsbånd skaper. Det som faller utenfor denne krets er efter lovens mening skjedd offentlig, enten alle og enhver har hatt adgang til gjengivelsen, eller en begrenset forsamling som ikke er valgt ut med private og personlige forhold for øie (Knoph døde som 44åring i 38, i 22 så ble han professor i jus i alder av 28 år). Endret 21. oktober 2009 av KVTL Lenke til kommentar
twarr Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Vel, dette skal være åpent for alle som vil, og det skal heller ikke koste noen penger for å se på. Det skal rett og slett være noen tv-serier som skal vises på en pub/cafe fra tid til annen. Skjønner det med nedlasting, men hadde det vært mulig å fått en avtale med selskapene om å KJØPE de nyeste episodene da? Nå snakker jeg om de nyeste som kommer ut i USA hver uke, ikke de som går i Norge. Jeg skjønner at dette må betales for, og det er jeg klar for, jeg bare lurer på hvor mye og hvor jeg skal henvende meg.. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 På samme måten som leige DVDar, desse DVDane kostar mykje meir ein en vanlig DVD til heimebruk, nettopp fordi ein del av prisen på utleige DVDen er lisensen for å leige ut filmen. Da jeg kjøpte The Wire-boksen på HMV i London fikk jeg ved en tilfedighet utleieutgaver av dvd-ene til vanlig pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå