Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er en naturlig kropp lite tiltrekkende sammenlignet med en "unaturlig" en?


Anbefalte innlegg

 

Dette er feil...

 

Av de 1000 kvinnene er det garantert en god del stygge, og da sier det seg selv at snittet ikke vil bli perfekt. Blir heller ikke bedre når man blander kaukasusianere med negroider og mongoloider.

Hvordan veit du at dette er feil? JEg tror det er riktig.

 

Hva som blir definert som vakkert er uansett gjennomsnittet i en befolkning. Dette får man hvis man tar 1000 forskjellige kvinner og legger bildene på toppen av hverandre for å se hvordan en databeregnet modell av alle kvinnene i ett ville sett ut. Dette gjenomsnittet blir også det vakreste bildet av de 1000.

Hvor er logikken?

Har ikke noe med logikk å gjøre, det har med å gjøre at når man ser på et fjes så sammenligner man fjeset med alle fjes man har sett tideligere, og jo mer man ligner på gjennomsnittet jo penere regnes man for å være. Ipso facto gjennomsnittsansiktet er pent. SÅ jo fler fjes du har med i gjennomsnittet jo penere vil bildet bli. 

 

 

Dette lærte jeg når jeg overhørte en samtale på en cafe en gang, kan selvfølgelig være bullshit alt sammen, men han som snakket hevdet han joobbet med å forske på dette og han virket som om han hadde god peiling på hva han snakket om. Skal se om jeg finner noen kilder på dette her litt spennende.

 

 

Edit:Greit, de peneste fjesene skiller seg positivt ut fra gjennomsnittet, men gjennomsnittet er fortsatt penere enn folk flest. Og det har med å gjøre at når man har gjennomsnittsfjes så er det lettere for hjernen å behandle, så da blir man mer behagelig å se på tydeligvis. http://www.faceresearch.org/demos/average Her, lag deres eget gjennomsnittsfjes og si til meg at man ikke blir penere jo fler som legges til.

 

Men jeg er fortsatt nysgjerrig på hvordan gjennomsnittsfjeset av si 100 000 jenter ser ut :hmm:

Endret av Gamlemor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg skrev tidligere var kun halveis riktig. Et gjennomsnitt blir pent, men dersom man overdriver noen av trekkene i ansiktet til gjennomsnittet så blir det enda vakrere.

 

http://www.faceresearch.org/feedback/average_app

 

Ansiktene i testen er da selvsagt heller ikke abnormt stygge eller fete, men normalt pene mennesker. Ansiktet man kan trekke ut som gjennomsnitt er allikvel penere enn de fleste ansiktene som bidro til lage bildet.

 

http://seedmagazine.com/content/article/be...f_the_beholder/

 

 

Skrev det første inlegget på jobb, derfor ble det litt hasteverksarbeid :)

post-131222-1255986532_thumb.jpg

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Når jeg ser på jenter går jeg for det meste etter selvtillit, utstråling og holdninger. At hun har pupper vil ikke være et minus, men trenger ikke å være to stålballonger. Se for eksempel på Lise Karlsnes, hun er etter min mening Norges mest sexy dame, og det er ingen imponerende størrelse på de brystene.

 

Det jeg prøver å si er at man kommer langt med en indre selvtillit, noe som er vanskeligere for noen enn andre. Enkelte tar operasjoner for å oppnå det, og om det virker så er det flott for dem. Er man selv fornøyd vil andre også bli det, men jeg mener ikke da at en 120kgs sofasliter vil få oppmerksomhet fordi han går med hodet hevet. Man kommer langt med en trent kropp, pent smil og litt intelligens.

 

Selv foretrekker jeg helt klart de uten plastisk kirurgi.

Lenke til kommentar

Er det naturlig å være i ro nesten 24 timer i døgnet og stappe i seg godis? Dette er selvfølgelig satt på spissen, men blir noen gang irritert av for lubne til rett og slett feite kvinnfolk klage på modeller og andre vakre. Det samme gjelder forøvrig menn dersom de skulle klage, men har ikke hørt en mann klage på mannemodeller.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar
Er det naturlig å være i ro nesten 24 timer i døgnet og stappe i seg godis? Dette er selvfølgelig satt på spissen, men blir noen gang irritert av for lubne til rett og slett feite kvinnfolk klage på modeller og andre vakre. Det samme gjelder forøvrig menn dersom de skulle klage, men har ikke hørt en mann klage på mannemodeller.

Enig der! Blir som å slutte i jobben for så å klage på at du har for lite penger.

Lenke til kommentar
Det samme gjelder forøvrig menn dersom de skulle klage, men har ikke hørt en mann klage på mannemodeller.

 

Dette er jo fordi samfunnet er mer kritiske til hvordan kvinner ser ut og kler seg. Kvinner blir indirekte "tvunget" til å ta større hensyn til overfladiske ting. Den graverende forskjellen av overfladiskhet mellom kvinner og menn er nok i utrolig liten grad grunnet arv.

 

Sjansene for at en kvinne skulle starte akkurat denne diskusjonen var nok neppe tilfeldige. Og dette er at på til et forum med stor overvekt av menn.

Endret av J-Core
Lenke til kommentar
Er det naturlig å være i ro nesten 24 timer i døgnet og stappe i seg godis? Dette er selvfølgelig satt på spissen, men blir noen gang irritert av for lubne til rett og slett feite kvinnfolk klage på modeller og andre vakre. Det samme gjelder forøvrig menn dersom de skulle klage, men har ikke hørt en mann klage på mannemodeller.

 

Nei, det er ikke naturlig å ødelegge kroppen. Det er naturlig å være atletisk og spise næringsrik mat som kroppen har behov for. Dette er da helt åpenbart, er det ikke?

Lenke til kommentar
Hva om man egentlig har en veltrent kropp og så begynner å spise masse, ikke ta vare på kroppen og så videre. Er dette å gjøre seg selv unaturlig? Blir jo det samme, bare andre veien.

Blir som å si at det er dumt å modifisere bilen fordi det er 'unaturlig'.

 

Ja, det ville vært unaturlig. Det er jo tross alt ingen som har sagt at det er unaturlig å ta vare på helsen sin.

Lenke til kommentar

Definisjonen "naturlig" blir svært diffus da alt i hele universet går under den definisjonen. En skyskraper er like naturlig som en maurtue. Bare fordi det er naturlig å ta vare på kroppen sin er det ikke unaturlig å ikke gjøre det. Da vil fremsetter man det argumentet at noe/noen er utenfor naturen.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Plastikken skal være veldig godt gjort for at jeg skal like det ihvertfall. Altså så godt gjort at jeg ikke legger merke til det. Plastisk kirurgi har kun noe for seg i ytterst ekstreme tilfeller (aka elefantmannen eller damen med skjegg). Stort sett kan folk flest bli ganske så pene bare de går inn for det. Man kommer veldig langt (og som oftest lengst) med et sunt kosthold, trening og en god dæsj hygiene. Greia er vel heller det at folk bruker plastikk som en quickfix fremfor å gjøre noe med livsstilen sin.

Lenke til kommentar

Naturlighet har en viss karakter. En fin karakter. En attraktiv karakter.

 

Jeg kunne vært mer fornøyd med meg selv, men jeg vet at det bare er sånn.

 

Noen burde fortelle det til folk som farger håret sitt blondt, man kan se på lang avstand at hår ikke skal se slik ut.

 

/blond og stolt av det.

Lenke til kommentar
Definisjonen "naturlig" blir svært diffus da alt i hele universet går under den definisjonen. En skyskraper er like naturlig som en maurtue. Bare fordi det er naturlig å ta vare på kroppen sin er det ikke unaturlig å ikke gjøre det. Da vil fremsetter man det argumentet at noe/noen er utenfor naturen.

 

Ja, hvis man ser på det slik blir det diffust, og det er nok mer enn to meninger i denne tråden om hva som er naturlig eller ikke.

 

Slik jeg ser på det, da, er det naturlig for kroppen å ha hår, det er naturlig å få rynker med tiden, det er naturlig at puppene henger mer med alderen, det er naturlig å ha blekere hud om vinteren og det er naturlig å ikke ha kritthvite tenner. Men alt dette er noe det er vanlig å bekjempe, og det er det jeg synes er en snål holdning.

Lenke til kommentar

Tja, vi var mye mer hårete for noen årtusener siden. Man tilpasser seg omgivelsene sine og så får man utvikling som også er helt naturlig.

 

Ungt er attraktivt. Derfor er det helt naturlig at man er mer tiltrukket av personer uten rynker og hengepupper.

 

Blekere om vinteren, se posten min på forrige side om det å være eksotisk/skille seg ut.

 

Hvite tenner skiller seg også ut, og for min del assosierer jeg hvite tenner med friske tenner.

 

 

Folk liker å føle seg attraktive, derfor prøver de også å fremstå mer attraktve. Er det snålt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...