Gå til innhold

Bruke Linksys WRT54GL som bredbåndsrouter?

Anbefalte innlegg

Jeg er dritt lei den latterlig dårlige bredbåndsrouteren som man får av Telenor. Zyxel P660HW-T3 eller hva nå den heter. Den takler ikke mange connections med torrents og kneler bare man ser på den. Den har også en lei tendens til å klikke på en eller annen måte. Dette gjør at man ikke lenger kan logge inn på routeren, og må slåes fysisk av og på igjen for at jeg skal få tilgang til setup.

Jeg har allerede en Linksys WRT54GL som jeg bruker som repeater. Denne har vært bunnsolid! Men gjør den en like god jobb som bredbåndsrouter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det gjør den. Fin og stabil. Har hatt et par stykker av de, og satt opp rundt fem stykker for venner og bekjente. Putt på ddwrt/tilsvarende, så blir den jo enda mer funksjonell :)

Har dog hatt et problem med den, og det er i kombinasjon med modemet GET har sendt ut. Testet med to stykker, og begge havnet på 80-90% pakketap med litt belastning. Rare greier. Men bortsett fra det så vil jeg virkelig anbefale WRT54GL som router

Lenke til kommentar

Sett routermodemet i bridge, så har du et brukbart modem som ikke kneler så lett. Det er routerfunksjonen som tar knekken på det.

http://telenor.no/privat/kundeservice/iqRe...d-000000000000}

Skal du ha en mest mulig stabil WRT54GL, så vurder Tomato firmware med Vitcek mod.

http://victek.is-a-geek.com/tomato.html

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Ok, da var router kjøpt, flasha om firmware, satt opp og testet. Jeg sier bare gud for en forskjell!

Det tok tidligere en HD film på Youtube eller et par torrents med rundt 30 connections totalt for å drepe Zyxelen. Nå går det jo unda så det suser! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...