Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan bli syk over natten?

Linneamm

Anbefalte innlegg

Ahh, fant ikke svar på dette noe sted, og/eller så var det bare tull til svar på folk som hadde spurt før.

Så jeg prøver selv og ser hva det resulterer i.. haha!

Jeg da hater fremføringer på skolen, og vi hadde en på fredag, da fake'a jeg syk hjemme og slapp den dagen. Meeen så sa læreren at da skulle min gruppe heller fremføre på mandag, siden jeg ikke var der. Supersmart!

Så idag er det søndag, klokken 01:31, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å slippe dette. Blir for dumt å ikke komme på skolen imorgen, jeg vet det, men jeg har ikke tenkt å dra likevel :p

Mamma er litt vanskelig å "overtale", eller det er vanskelig å få henne til å tro på meg når jeg er syk. Det har jeg merka både når jeg faker eller når jeg virkelig er syk. Så HELP ME ANYONE!

Trenger tips til hvordan å se dårlig ut og hvordan bli litt småsyk, kanskje hoste litt osv. Bare så det er pålitelig :p

Haha, skal aldri tro på at mine barn er syke altså!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke forvent deg noen positive svar fra folk her på forumet angående detta, moralpreken er enerådende her.

Det blir vanskelig å overbevise morra di, hvis hun kjenner deg såpass godt (...Noe hun også burde gjøre). Jeg regner med at en av foreldrene dine er hjemme om hverdagen eller drar sent på jobb slik at du ikke kan late som du forsov deg? Hvis ikke så er det få alternativer, hadde du forberedt deg, så kunne du evt faket en form for fysisk skade (Strekk av noe slag f.eks).

Når det er sagt så har disse moralistene et poeng. Nå vet jeg ikke hvilken klasse du går i eller hva du har tenkt å gjøre videre i livet, men du kommer garantert til å møte flere fremføringer i livet ditt. Det er bedre å møte det nå enn i 19-20 års aldern (...Hvor usikkerhet og nervøsitet foran en fremføring ikke er særlig positivt).

Selvhøytidlighet kan være en årsak til at du blir nervøs foran en fremføring, som Jerry Seinfeld sa til George Costanza en gang sa: "You Stink, You Suck!".

Når det er sagt så kan du også endre på fremføringsmetodene (Praktisk) for å dempe på presset/nervøsiteten, f.eks Powerpoint eller Old-School prosjektor, får bort fokuset på deg (...Og får den bort på lerrete) - Hyppig bruk av bilder er en slager her, og selvsagt noen selvforklarende ord av bildet.

Lenke til kommentar

Mal muskatnøtt og sniff det.

Hvis nokon ikkje bidrar til prosjektet eg er på så gir eg strengt faen i om dei møter opp eller ikkje, når du endeleg ender opp på universitet så må du levere individuelle prosjektoppgåver uansett, like greit å bli vandt med det frå begynnelsen av.

Det eg meiner er at det er til TS sine partnarar sitt beste om han ikkje møter opp, så får dei eit klart inntrykk av kva slags person han er, så veit dei at dei ikkje skal samarbeide med han ved andre anledninger.

Evt. kan du gjere det skikkeleg og møte opp på skulen i morgon og levere ei skikkeleg framføring.

Edit: Du blir ikkje sjuk av å vere kald, komplett idiotisk å foreslå det.

Endret av HValder
Lenke til kommentar
Ikke forvent deg noen positive svar fra folk her på forumet angående detta, moralpreken er enerådende her.

Det blir vanskelig å overbevise morra di, hvis hun kjenner deg såpass godt (...Noe hun også burde gjøre). Jeg regner med at en av foreldrene dine er hjemme om hverdagen eller drar sent på jobb slik at du ikke kan late som du forsov deg? Hvis ikke så er det få alternativer, hadde du forberedt deg, så kunne du evt faket en form for fysisk skade (Strekk av noe slag f.eks).

Når det er sagt så har disse moralistene et poeng. Nå vet jeg ikke hvilken klasse du går i eller hva du har tenkt å gjøre videre i livet, men du kommer garantert til å møte flere fremføringer i livet ditt. Det er bedre å møte det nå enn i 19-20 års aldern (...Hvor usikkerhet og nervøsitet foran en fremføring ikke er særlig positivt).

Selvhøytidlighet kan være en årsak til at du blir nervøs foran en fremføring, som Jerry Seinfeld sa til George Costanza en gang sa: "You Stink, You Suck!".

Når det er sagt så kan du også endre på fremføringsmetodene (Praktisk) for å dempe på presset/nervøsiteten, f.eks Powerpoint eller Old-School prosjektor, får bort fokuset på deg (...Og får den bort på lerrete) - Hyppig bruk av bilder er en slager her, og selvsagt noen selvforklarende ord av bildet.

Åh, dette svaret likte jeg. Er ikke veldig nervøs foran en fremføring, var bare temaet som er vanskelig av personlige grunner, og jeg vil ikke fortelle eller dele dette med noen i klassen eller læreren. Ellers pleier jeg ikke skulke for noe. Er enig med moralistene her oppe, og jeg pleier vanligvis være denne personen selv. Men imorgen, eller det blir vel idag, skal jeg ikke på skolen. Basta :p

Lenke til kommentar
Mal muskatnøtt og sniff det.

Hvis nokon ikkje bidrar til prosjektet eg er på så gir eg strengt faen i om dei møter opp eller ikkje, når du endeleg ender opp på universitet så må du levere individuelle prosjektoppgåver uansett, like greit å bli vandt med det frå begynnelsen av.

Det eg meiner er at det er til TS sine partnarar sitt beste om han ikkje møter opp, så får dei eit klart inntrykk av kva slags person han er, så veit dei at dei ikkje skal samarbeide med han ved andre anledninger.

Evt. kan du gjere det skikkeleg og møte opp på skulen i morgon og levere ei skikkeleg framføring.

Edit: Du blir ikkje sjuk av å vere kald, komplett idiotisk å foreslå det.

Sniffe muskatnøtt var ikke lite idiotisk daa, prøvd det, og nei, ikke igjen :p haha, men takk for svar!

Kan bli syk av å være kald da, er vel det man blir syk av, utenom smitte.. vil jeg tro.. hmm.

Skjønner hva dere mener med at en i gruppa ikke møter opp, og vil dermed ikke bli stolt på flere ganger osv. Men det får så bare være. Går vg1 og tipper ingen bryr seg enda likevel. Alle gir egentlig faen, og jeg vet jeg ikke er alene.

Men igjen, jeg skjønner hva dere mener, og dette vil være engangstilfelle, jeg looooover.

Lenke til kommentar

Man blir ikke syk av kulden i seg selv, men når kroppen blir nedkjølt blir den mindre motstandsdyktig.

Det er jo bullshit, for svært ofte er det læreren som bestemmer gruppene. Det suger når du prøver å jobbe for å få gode karakterer, og så er det en eller annen på gruppa di som finner ut at "denne fremføringa er jo ikke noe viktig, ingen bryr seg!" og spolerer hele greia.

For øvrig antar jeg at TS her er jente, ettersom Linnea er et ganske typisk jentenavn.

Lenke til kommentar

Ja, greit nok du kan få forfrysninger og hvis du er ekstra heldig etterkvart gå inn i sjokk og døy, men da må du i tilfelle gå å legge deg i fryseren.

Grunnen til at sjukdommar som forkjølelse og influensa blir forbundet med kulde er fordi mange har nedsatt imunforsvar om vinteren fordi dei er kalde.

Kulde i seg sjølv fører ikkje med seg nokon form for sjukdom.

Lenke til kommentar
Man blir ikke syk av kulden i seg selv, men når kroppen blir nedkjølt blir den mindre motstandsdyktig.

Det er jo bullshit, for svært ofte er det læreren som bestemmer gruppene. Det suger når du prøver å jobbe for å få gode karakterer, og så er det en eller annen på gruppa di som finner ut at "denne fremføringa er jo ikke noe viktig, ingen bryr seg!" og spolerer hele greia.

For øvrig antar jeg at TS her er jente, ettersom Linnea er et ganske typisk jentenavn.

Men å lukke døra, stenge vinduene, slå varmovnen på fult og pakke deg inn i pledd og dundyner kan få en til å virke/se syk ut ? Da tenker jeg svett, rød, og febervarm panne! :D ohh, takk for all hjelp, så kjapt. Nå er klokka bare halv tre, hadde planer om å døgne så jeg skulle se ekstra dratt ut, men øynene starter å gli igjen, og jeg ser fortsatt usedvanlig godt ut. Hm! rart altså. I need my beauty sleep I guess ;)

Endret av Linneamm
Lenke til kommentar

Fest ein tegnestift under foten din (spritvask den gjerne først) og trakk ned på den mens du sei at du har hovudverk eller noko slikt. Slik gjer du eit genuint inntrykk av at du har smerter.

Kva med dei av oss som latar som vi ikkje bryr oss, får ikkje vi hjerter?

Lenke til kommentar
Fest ein tegnestift under foten din (spritvask den gjerne først) og trakk ned på den mens du sei at du har hovudverk eller noko slikt. Slik gjer du eit genuint inntrykk av at du har smerter.

Kva med dei av oss som latar som vi ikkje bryr oss, får ikkje vi hjerter?

Da kan det også hende at jeg besvimer, og slår hodet og får hjernerystelse, i verste fall dør, som sagt.

Misunner dere som har så bra fantasi midt på natta, må gjerne kaste litt over til meg.. gjerne med litt smitte fra en eller annen fæl sykdom dere hadde også, så slipper jeg å dø av tegnestift i foten.

*Hearts all over you*

Lenke til kommentar

Er ikkje så vondt som du trur, har fått ein rusten spiker gått inn i foten før, stivkrampa etterpå var betrakteleg verre.

Sjølv med lav smerteterskel er det ikkje verre enn eit sprøytestikk.

(Ja, eg innser at du ikkje har tenkt å gjer det uansett)

Du kan jo utføre litt hard fysisk aktivitet pår ommet ditt når du vaknar, slik at du blir skikkelg varm og svett, så er det bare å hoste litt og påstå at du ikkje føler deg heilt i hundre.

Lenke til kommentar
Er ikkje så vondt som du trur, har fått ein rusten spiker gått inn i foten før, stivkrampa etterpå var betrakteleg verre.

Sjølv med lav smerteterskel er det ikkje verre enn eit sprøytestikk.

(Ja, eg innser at du ikkje har tenkt å gjer det uansett)

Du kan jo utføre litt hard fysisk aktivitet pår ommet ditt når du vaknar, slik at du blir skikkelg varm og svett, så er det bare å hoste litt og påstå at du ikkje føler deg heilt i hundre.

Nå er jeg veldig kald på bena, kan jeg bli syk da? Tenkte å ta et lite eksperiment her i natt.

Jeg har rom i kjelleren, er to vinduer her, men 70% av rommet ligger under bakken. Skal sove med ene vinduet oppe og med bare dynetrekket over meg, så skal jeg se om jeg, som ALDRI er syk, blir syk eller ikke.

Unikt eksperiment, følg med i morgen for eksklusivt intervju med deltaker!

Hard fysisk aktivitet før jeg går opp og møter monsteret som står klar med argusøynene for å se hva som er feil på meg, var faktisk ikke så dumt. Dobbelt opp med hearts her nå.

Lenke til kommentar
Nettopp det jeg sikter til. :)

Jeg skal opp 05:30 for å gå i en halvtime ned til sentrum, så ta en buss til jobb (uten lønn). Dette gjør jeg med et smil.

Har du lyst til å bytte?

Hvorfor i all verden skulle jeg ville ta fra deg den glede det er for deg å løsrive deg fra en varm og deilig seng, midt i natta, for så å spasere i en halvtimes tid til sentrum, også ta en ekkel og bråkjørende buss til en jobb, der du ikke engang blir satt pris på (bokstavelig talt). Nånei, den gleden og det smilet skal du selv få beholde.

Lenke til kommentar
Hvis du blir sjuk er det fordi du allerede har blitt utsatt for eit virus.

Du får ha ei god natt da, tviler på at du gidder å gjennomføre planen din dersom det faktisk blir kaldt på rommet ditt.

Takk for det, og ha en god natt selv :D

Men jeg nekter å tro at kulde ikke kan gjøre deg forkjøla, og da mener jeg snørrete og tett nese. Nekter plent, uansett hva forskere fant ut i 1521!

Lenke til kommentar
Derfor peller du deg på skolen, det finnes andre som har det verre her i livet.

...For ikke å snakke om de fattige barna i Afrika og jævlighetene i Irak.

Everytime you feel down, think of the poor ones, like myself,- running like the wind in hard military exercises, lifting weights like a hero...a true fighter..use me...as an example.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...