8483838383 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Nokon som har hatt telefonen ei stund som har lyst å komme ei lita tilbakemelding på kva som er bra og ikkje fult so bra med telefonen? Bra ting: Stor skjerm med god berøringsfølsomhet. Bra tastatur (jeg har små fingre, så det er ingen problem å skive fort på det). Rask respons til tross for at jeg har fylt den opp med programmer. Godt utvalg i programmer. Forholdsvis bra batterilevetid. Dårlige ting: Tungvindt å synke mot outlook. (Må synke outlook med google calendar, og så synke telefonen mot google). Det går mye datatrafikk. (Dette gjelder vel på alle smarttelefoner) Dårlig kamera. Så langt er det den beste telefonen jeg noen gang har hatt. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Småting jeg ikke liker: -Slideren må dyttes ut, og "detter" ikke opp som på mange andre telefoner -Tastaturet er bra, men kunne vært bedre -ÆØÅ er suboptimalt på hardware og soft tastaturet. Nå må man holde a eller o for så å velge bokstaven du vil ha på skjermen. Noen som har funnet et BRA løsning? Synes ikke scandinavian soft keyboard var bra nok. Kunne likt longpress på a blir automatisk å, o blir ø og e blir æ. Det burde være mulig å få til. -Jeg vil ha 2.0.1 update Det eneste "seriøse" er æøå. Ellers ingenting. Digger telefonen fra ende til annen. edit: jeg synes kameraet var bra. Bedre enn jeg forventet hvertfall. Endret 23. desember 2009 av Zappy Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Eneste negative jeg har å si om telefonen etter 3dagers bruk er at kameraet ikke er noe å skrive hjem om. Men det virker som om det er software relatert, sliter spesielt med barcode scanneren. Bortsett fra det syns jeg telefonen er helt topp. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Barcode scanneren sliter også med lys, noe som er fikset i siste patch (som kom i går eller noe), ved at blitzen fungerer. Dog, det gir ofte gjenskinn. En annen ting. Har akkurat skrevet en omtale av mitt nye bluetooth stereo headset. Fungerer utrolig bra om noen av dere vurderer å bruke telefonen som musikkspiller. Omtalen her. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Småting jeg ikke liker:-Tastaturet er bra, men kunne vært bedre -ÆØÅ er suboptimalt på hardware og soft tastaturet. Nå må man holde a eller o for så å velge bokstaven du vil ha på skjermen. Noen som har funnet et BRA løsning? Synes ikke scandinavian soft keyboard var bra nok. Kunne likt longpress på a blir automatisk å, o blir ø og e blir æ. Det burde være mulig å få til. -Jeg vil ha 2.0.1 update Det eneste "seriøse" er æøå. Ellers ingenting. Digger telefonen fra ende til annen. Har skrevet om det før i tråden, og har vel sånn sett ikke fått noen tilbakemelding. Jeg lurer på om htc-keyboardet virker, det gir den funksjonen at hvis du vil skrive f.eks 'øl', så skriver du bare 'ol' så foreslår den øl, you see? Kan ikke se noen grunn til at det ikke skal funke å legge inn på droid. søk på xda-developers på htc_ime og gi tilbakemelding på om det funker,takk ellers er forresten google og xda-developers, og søk i de andre android-trådene her på forumet til stor hjelp for mange ting. Undres litt på hvordan noen av dere barna kommer gjennom hverdagen, er det store puter sydd under armene deres? Lenke til kommentar
karakas Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Regner med at endel her har kjøpt fra expansys.no og vurderer dette selv, men hvordan er det med garantier og rettigheter hos denne gjengen? Telefonene sendes vel fra utlandet, men siden de har en .no addresse så må de vel ha ett foretak her i landet også? Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Har skrevet om det før i tråden, og har vel sånn sett ikke fått noen tilbakemelding.Jeg lurer på om htc-keyboardet virker, det gir den funksjonen at hvis du vil skrive f.eks 'øl', så skriver du bare 'ol' så foreslår den øl, you see? Dette lurer jeg også på Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Regner med at endel her har kjøpt fra expansys.no og vurderer dette selv, men hvordan er det med garantier og rettigheter hos denne gjengen? Telefonene sendes vel fra utlandet, men siden de har en .no addresse så må de vel ha ett foretak her i landet også? Jeg også Lenke til kommentar
eladmir Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Bestilte Milestone fra expansys i går, den kom på under 24 timer fra jeg bestilte, Bestilling inne kl 17.00 28\12 Levert på døra mi klokken 13.00 29\12 slet noe med å få den på 3g. men da jeg forstod hvordan fungerte det veldig bra. takk til dere som har lagt inn god hjelp i denne posten. første intrykket er veldig bra! solid telefon, med masse brukelige features. Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Bestilte Milestone fra expansys i går, den kom på under 24 timer fra jeg bestilte, Bestilling inne kl 17.00 28\12 Levert på døra mi klokken 13.00 29\12 slet noe med å få den på 3g. men da jeg forstod hvordan fungerte det veldig bra. takk til dere som har lagt inn god hjelp i denne posten. første intrykket er veldig bra! solid telefon, med masse brukelige features. Tyjken det var raskt! Hvilken betalingsmetode brukte du? Lenke til kommentar
magknu Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Hei! Får heller ikke til å sende SMS fra min nye MILSTONE... Har du funnet ut hva som er galt??? Har netcom abbonement, men dette skal vel ikke bety noe. Vet du hvor det eventuelt går ann å legge inn meldingssentralnummer for netcom: +4792001000 Noen som kan hjelpe??? Vennlig hilsen Magne Knutsen Endret 30. desember 2009 av magknu Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Hei! Får heller ikke til å sende SMS fra min nye MILSTONE... Har du funnet ut hva som er galt??? Har netcom abbonement, men dette skal vel ikke bety noe. Vet du hvor det eventuelt går ann å legge inn meldingssentralnummer for netcom: +4792001000 Noen som kan hjelpe??? Vennlig hilsen Magne Knutsen Fant dette på et annet forum, med et kjapt google søk. Protip: Learn how to google! *#*#4636#*#* entering this in the phone app, takes you to some settings. Choose phone settings and enter the SMSC in the box (close to the end of the list) Lenke til kommentar
rooroo Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Er det noen som vet hvordan man kan bruke milestone som 3g device til laptoppen, eller med andre ord hvordan koble til internett på laptoppen igjennom milestone? finnes det noen apps eller har android ute noe software? forsøkte å søke noe rundt men ble i grunn mer forvirret, håper noen andre kanskje har fått det til. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Hvis du har rootet telefonen din, finnes det ihvertfall http://code.google.com/p/android-wifi-tether/ Dog, tror jeg ikke programmet funker på milestone enda. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 Hvor mye datatrafikk bruker folket her inn med sine Droid-telefoner? Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Er det noen som vet hvordan man kan bruke milestone som 3g device til laptoppen, eller med andre ord hvordan koble til internett på laptoppen igjennom milestone? finnes det noen apps eller har android ute noe software? forsøkte å søke noe rundt men ble i grunn mer forvirret, håper noen andre kanskje har fått det til. Her er ein fin video guide http://revision3.com/hak5/hospital Lenke til kommentar
Equanox Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg gikk fra HTC Hero til Motorola Milestone og savner faktisk Sense-grensesnittet til Heroen veldig mye. Dette gjorde det en del mer lettvindt og "kult". Noen som vet om det går ann å legge inn "Sense" på milestone? Eneste minuset jeg har fram til nå er at jeg ikke får til norsk ordliste på den. Har innstallert fra Android market, men det skjer ingenting. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Jeg gikk fra HTC Hero til Motorola Milestone og savner faktisk Sense-grensesnittet til Heroen veldig mye. Dette gjorde det en del mer lettvindt og "kult". Noen som vet om det går ann å legge inn "Sense" på milestone? Så vidt meg bekjent har det ikke blitt sluppet noe sense til android 2.xx enda. Men det er vel mulig rett rundt hjørnet. Vil nok kreve root. Selv har jeg også hatt sense på min magic. Riktignok litt eye-candy, men utenom effektene ved skift av vinduer, kan jo det meste fikses med themes og widgets. Synes f.eks kalenderen i sense er dårligere, siden den ikke har ukesvisning. Lenke til kommentar
sjoko Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Noen problemer jeg har opplevd hittil: WLAN tilkobling detter ut/henger seg med jevne mellomrom om nettet er sikret med AES WPA2 BT koblingen til min Audi handsfree kobler seg ned og opp med et par minutter mellomrom GPRS/EDGE tilkoblingen "lukker" seg selv ned om den er i et område med dårlig dekning (leiligheten der jeg bor) og forblir nede selv etter at telefonen får dekning igjen. Er det noen som har opplevd lignende? Jeg velger å tro at dette mest sannsynlig skyldtes bugs i FW, men skikkelig irriterende er det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå