KjetilGutt Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Har koblet to pc'er til en switch.. begge er i nettverk.. hvordan skal jeg sette opp en delt internett tilkobling slik at begge kommer på fastlinja. er det noen spesielle kabler som må brukes ? eller er jeg nødt til og ha router ? Lenke til kommentar
datanerd Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 HEi det er lett som faen det.. hva slags bredbånd har du da? er det noe former for oppkobling eller er det bare å koble TP-kabel til ADSL modemet og du er på nett? Kjører du windows 2000?? Gi meg svar fort ska jeg si deg hva du må gjøre med en gang og det vil ta deg 5 min. Du har alt på plass, det viktigste var switch Lenke til kommentar
KjetilGutt Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 Det er en oppkobling.. den pc'en som har intenett må ringe opp for og komme på nett. det er adsl tror jeg. har koblet alt til og er i nettverk.. men får ikke til og dele internett med den andre pc'en. det er windows xp på begge pc'ene har koblet slik: Modem til Pc1 --> til switch --> til pc2 (pc2) funker ikke.. er det noen spesielle instillinger jeg må sette opp? Lenke til kommentar
Skiboms Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 på pc2 må du sette opp pc1 som gateway! Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Har koblet to pc'er til en switch.. begge er i nettverk.. hvordan skal jeg sette opp en delt internett tilkobling slik at begge kommer på fastlinja.er det noen spesielle kabler som må brukes ? eller er jeg nødt til og ha router ? Du har vel 2 nettverkskort i den ene PC slik jeg forstår av forklaringen din. Da må du sette opp den PC som en gatway slik at den router ip pakkene gjennom til PC 2. (PS sikkert mye enklere å få det til med en router) Lenke til kommentar
KjetilGutt Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 Du har vel 2 nettverkskort i den ene PC slik jeg forstår av forklaringen din. Da må du sette opp den PC som en gatway slik at den router ip pakkene gjennom til PC 2. (PS sikkert mye enklere å få det til med en router) jeg har to nettverkskort i den ene ja.. kan du forklare hvordan jeg skal sette opp den som gateway og ip router ? Lenke til kommentar
Thypher Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Dette er ganske enkelt siden du bruker WinXP Gå inn på "Egenskaper for nettverk", på venstresiden der skal det være en Wizard. "Set up a small or home-network" heter Wizarden til meg. Denne vil da guide deg gjennom konfigurasjonen. Velge hvilket nettverkskort som brukes mot internett, og hvilket som brukes mot lokalnettverket. På den andre PC'en kan du også følge samme Wizard, men trur ikke det er nødvendigt. Annent en en restart etter første PC'n er ferdig konfigurert. Lykke til Lenke til kommentar
KjetilGutt Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 ja jeg vet at det bare skal være og kjøre en "wizard" men det funker ikke... skjønner ikke hvorfor.. hvilken er det jeg skal sette opp som gateway fra oppkobling til nettverkskort til neste pc ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå