Kenneth Solfjeld Skrevet 18. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Sigma 10-20mm@10mm ISO 100 15 sek. f/11 Lee NDG 0.9 hard edge Det er ikke støy på bildet i utgangspunktet. Så det må være komprimeringsartifakter. Endret 20. oktober 2009 av KSolfjeld Lenke til kommentar
telealf Skrevet 20. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2009 Jeg likte virkelig stemningen i dette. Synes også det er fin komposisjon med nes som peker "rett" vei til høyre og utover mot lys himmel. Det eneste jeg kanskje vil kritisere er at jeg ikke liker å se husene t.v. bak i bildet. Selfølgelig subjektivt. Et litt O.T. spørsmål; hvor gode optisk er disse Lee filtrene? Kan de ødelegge noe som dårlige uv glass filtre gjør? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2009 Takk for tilbakemelding! Personlig blir jeg ikke forstyrret av husene i bakgrunnen. Jeg kan selvfølgelig klone dem vekk, bare som et eksperiment. Lee filterne skal være topp klasse. ND filterne til Lee er helt fargenøytrale, i motsetning til filtere fra enkelte andre produsenter. De gir også lite/ingen uønskede reflekser. Eneste minuset slik jeg ser det, er at det er svindyrt! Regn med i hvertfall 800,- pr stk. for ND/NDG filter. Så har du filterholder og adapterringer som også koster flesk. Enkelte purister mener at filter reduserer bildekvaliteten for mye til å forsvare bruken, selv filtere av høy kvalitet. Jeg har personlig ingen problemer med det. Bildene blir stort sett skarpe og fine. Lenke til kommentar
sollie Skrevet 20. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2009 Et bilde jeg skulle ønske jeg hadde tatt selv.. Flott. Lenke til kommentar
boos Skrevet 20. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2009 Det synes jeg ble bra. boos Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 20. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Jeg likte virkelig stemningen i dette. Synes også det er fin komposisjon med nes som peker "rett" vei til høyre og utover mot lys himmel. Det eneste jeg kanskje vil kritisere er at jeg ikke liker å se husene t.v. bak i bildet. Selfølgelig subjektivt. Et litt O.T. spørsmål; hvor gode optisk er disse Lee filtrene? Kan de ødelegge noe som dårlige uv glass filtre gjør? Lee sine filtere er de beste man får tak i, har jeg lest; er vell nettopp en grunn til at mange proffe landskaps fotografer, som feks de man finner på timcathcer.com bruker omtrent kun Lee sine filtere=) Endret 20. oktober 2009 av dan83 Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 22. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2009 Wow! Jeg liker det veldig godt. Det ser naturlig ut, men er fremdeles spennende. Det er bare en ting som plager meg litt; venstresiden virker veldig tungt på øyet. Blikket blir dratt dit, men det er høyresiden jeg synes er mest attraktiv. Det er vanskelig å si på forhånd, men jeg tror du med fordel, kan croppe litt på venstresiden (til det blir 4x4). Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2009 Takker. Meget mulig en crop kan gjøre susen. Legger ut en crop versjon når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå