Gå til innhold

BK: Sommernatt på Ølberg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg likte virkelig stemningen i dette. Synes også det er fin komposisjon med nes som peker "rett" vei til høyre og utover mot lys himmel.

Det eneste jeg kanskje vil kritisere er at jeg ikke liker å se husene t.v. bak i bildet. Selfølgelig subjektivt.

Et litt O.T. spørsmål; hvor gode optisk er disse Lee filtrene? Kan de ødelegge noe som dårlige uv glass filtre gjør?

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding! Personlig blir jeg ikke forstyrret av husene i bakgrunnen. Jeg kan selvfølgelig klone dem vekk, bare som et eksperiment. Lee filterne skal være topp klasse. ND filterne til Lee er helt fargenøytrale, i motsetning til filtere fra enkelte andre produsenter. De gir også lite/ingen uønskede reflekser. Eneste minuset slik jeg ser det, er at det er svindyrt! Regn med i hvertfall 800,- pr stk. for ND/NDG filter. Så har du filterholder og adapterringer som også koster flesk. Enkelte purister mener at filter reduserer bildekvaliteten for mye til å forsvare bruken, selv filtere av høy kvalitet. Jeg har personlig ingen problemer med det. Bildene blir stort sett skarpe og fine.

Lenke til kommentar
Jeg likte virkelig stemningen i dette. Synes også det er fin komposisjon med nes som peker "rett" vei til høyre og utover mot lys himmel.

Det eneste jeg kanskje vil kritisere er at jeg ikke liker å se husene t.v. bak i bildet. Selfølgelig subjektivt.

Et litt O.T. spørsmål; hvor gode optisk er disse Lee filtrene? Kan de ødelegge noe som dårlige uv glass filtre gjør?

Lee sine filtere er de beste man får tak i, har jeg lest; er vell nettopp en grunn til at mange proffe landskaps fotografer, som feks de man finner på timcathcer.com bruker omtrent kun Lee sine filtere=)

Endret av dan83
Lenke til kommentar

Wow!

Jeg liker det veldig godt. Det ser naturlig ut, men er fremdeles spennende. Det er bare en ting som plager meg litt; venstresiden virker veldig tungt på øyet. Blikket blir dratt dit, men det er høyresiden jeg synes er mest attraktiv. Det er vanskelig å si på forhånd, men jeg tror du med fordel, kan croppe litt på venstresiden (til det blir 4x4).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...