cml Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Jeg har et par spørsmål angående rettigheter til fotografier: Dersom man har gitt sin tillatelse til at fotografier man selv har tatt publiseres på et nettsted, kan man senere trekke tillatelsen tilbake og kreve dem fjernet? Dersom man har gitt sin tillatelse til at fotografier man har tatt kan benyttes i grafikk til bruk på et nettsted, kan man da trekke tilbake tilatelsen senere, selv flere år etter at grafikken er publisert på nettstedet? Jeg har forsøkt å lese og tolke åndsverkloven, men ble dessverre ikke mye klokere av det. Edit: for ordens skyld så er jeg ansvarlig for nevnte nettsted og ønsker at ting skal gå riktig for seg. Jeg fjerner gjerne fotografiene uten videre diskusjon, men ser helst av grafikken får stå da det ligger mye tid og arbeid bak. Av den grunn trenger jeg å vite hva som er rett og galt i denne sammenheng. Endret 18. oktober 2009 av cml Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Er nok avhengig av kva slags avtale som ligger til grunn, men i utganspunktet så kan ein ikkje trekke tilbake ein avtale utan avtalen blir missligholdt, for eksempel ved at bilda blir brukt til andre formål en det som var avtalt. Lenke til kommentar
cml Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Tenkte meg det var noe i den dur, takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå