Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skammer meg over navnet, har ført til selvmordstanker.

Gjest guttt

Anbefalte innlegg

Hej hej hallååå! :D Jeg er også fra et annet land. Iran, om det har noe å si. Heter "Salamat" til etternavn og ble alltid kalt for salatmannen/salatman/salami/osv på barne og ungdomsskolen. Men gir rett og slett faen nå. Går 3. vgs nå og om noen tuller med navnet mitt så tuller jeg med deres fordi det er alltid noe rart med et navn uansett. Man får noe morsomt ut av det uansett. Eller om noen spør meg hva jeg heter og jeg skal fleipe litt så sier jeg: "Heter navn Salamat og jeg er sjukt glad i salat og salami."

Pointet mitt er at isteden for å irritere deg over det så bruker du det, slik som Raijin sier. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For noen fjols som oppfører seg slik.

Det som er lettere sagt enn gjort, men mer effektivt enn det meste, er å bare ignorere dem. Hvis du ikke reagerer på noe av det de sier på noen måte, vil de ikke synes det er morsomt lenger, og de vil etter hvert slutte.

Har fungert som et under for dem av de jeg kjenner som har blitt plaget/mobbet.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_gutt_*

Jeg skulle gjerne kommet med morsomme komenterer iblant, og det gjør jeg også. Men når du får slengt dritt hver eneste dag som når jeg skal hente bøker i skapet eller noe sånt, så kommer noen "Hei penis", eller "Flytt deg penis". Ting som det.. Og da er jeg ikke akkurat i mode til å være blid og glad. Blir jo morsomt når jeg blir morsom da "Jeg heter pikk, men de fleste kaller meg 20cm" :p

Lenke til kommentar

Ikke skift navn. Det er totalt unødvendig. Lær deg å være stolt av navnet ditt. Grunnen til at folk mobber deg pga navnet ditt (eller kanskje de ikke gjør det en gang men du tror det), er jo at du tar deg så nær av det. Det betyr at det er en soft-spot og dermed kan de heve seg over deg med å tråkke på akilleshælen din.

Som noen sa, selv den beste kan bli mobbet for navnet sitt. Se for deg hva den beste ville gjort i den situasjonen. Han begynner i hvert fall ikke å sloss. Ikke skammer han seg heller. Enten sier han noe som "du trenger ikke bli sjalu bare fordi jeg har et evig mandigere navn enn ditt" som bare betyr "fuck yeah! Ikke kødd med navnet mitt for det er nemlig awesome" eller så kommer han alle i forkjøpet: "Siden jeg har et navn som minner svært mye på et mannlig kjønnsorgan, som dere sikkert ikke har lagt merke til, så synes jeg jeg kan litt av hvert om denne saken, bare hør her...". Noe i den dur.

Skjønner du? Vis litt sjøltillit! Du er kongen, og navnet ditt minner kanskje om pikk, men det er jo bare gøy. Ikke ta deg selv så høytidelig heller; ingen ler av kongen når han driter seg ut, for han har stil allikevel!

Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg hadde et mer spesielt nav!n!! Du må tenke litt anderledes, selv om det virker vanskelig. Bruk selvironi til å heve deg over dem som mobber! Vis at du er en selvsikker person som gir f i hva andre kaller deg. Bruk det til din fordel. Hender at jeg sier jeg heter noe helt sykt til jenter jeg prøver å sjekke opp bare for å bygge attraction, og det funker. Det har ingenting å si hva du heter,hvordan du ser ut eller hvor du er fra så lenge du fremstår som en selvsikker kul fyr.

Endret av Manfromabove
Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere innlegg har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert rundt informasjon om seksuelle forhold samt helseforhold. Vi oppfordrer alle til å respektere disse reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det.

Vær oppmerksom på at misbruk av muligheten kan medføre suspensjon fra forumet.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

4549441574a.gif

Lenke til kommentar

Tror neppe OP er den første som har blitt mobbet for navnet sitt. Det er ikke veldig sjeldent at navn kan "misbrukes" på den måten. Som noen har nevnt før: dette kan da faktisk brukes som et våpen på byen. Damene liker selvironi (dersom dette skulle være en helt vill påstand håper jeg noen skjørteberter kommer flyvende inn for å korrigere...), ergo: win.

Tror ikke "Per Haug"-type navn er noe å slå i bordet med, for å si det sånn... så kjedelig og tørt så det nesten selvantenner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...