Gå til innhold

valg av gps til skiturer


langrennaren

Anbefalte innlegg

hallo.

 

jeg kunne tenke meg en gps som jeg kan bruke på skiturer(bare gps, ikke gps på mobilen)

den må ha mulighet for å vise fart og distanse mens jeg går,og egentlig ikke noe mer enn det. Men bør kunne festes til armen, slik at jeg kan se det i fart.

 

Den trenger ikke å ha pulsmåler, men det hadde vært kult om den kunne ha lagret turen slik at jeg kan koble den til Pc'en når jeg kommer hjem og kan se hvor jeg har gått.

 

har sett på disse garmin forerunner og polar klokkene men de er jo ganske dyre, så lurer egentlig på om det finns noen billigere varianter? kan gjerne kjøpe fra utlandet.

 

takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hallo.

 

jeg kunne tenke meg en gps som jeg kan bruke på skiturer(bare gps, ikke gps på mobilen)

den må ha mulighet for å vise fart og distanse mens jeg går,og egentlig ikke noe mer enn det. Men bør kunne festes til armen, slik at jeg kan se det i fart.

 

Den trenger ikke å ha pulsmåler, men det hadde vært kult om den kunne ha lagret turen slik at jeg kan koble den til Pc'en når jeg kommer hjem og kan se hvor jeg har gått.

 

har sett på disse garmin forerunner og polar klokkene men de er jo ganske dyre, så lurer egentlig på om det finns noen billigere varianter? kan gjerne kjøpe fra utlandet.

 

takker for svar!

 

Hei,

 

Jeg har kjøpt meg en Garmin Edge 705 HR, og er veldig godt fornøyd med den. Jeg bruker den først og fremst til sykkelturer, men den kan helt sikkert også fint brukes til skiturer. Den er kanskje litt høy i pris i forhold til Forerunner modellene, men kan absolutt anbefales!. Denne kan du laste inn all treningsdata på pcen din og kjøre treningsanalyser etc.

 

Ola.G

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan ikke gjøre annet enn å gjøre det vanskeligere for deg. Har en Forerunner 405 og er veldig fornøyd med den! Fungerer veldig bra til trening, geocaching mm. Eneste negativet er som du nevner prisen og at den ikke snakker med Mapsource.

 

Har også en Oregon 300 som er langt mer allsidig og rimeligere. Har brukt den på skiturer uten problemer. Ikke særlig praktisk på armen, men har hatt den i lomme eller festet beltet med medfølgende karbinkrok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...