Skribenten_ Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Min mor har trådløst nettverk hjemme hos seg. Modemet hun bruker er av et mindre kjent merke, og hun har ikke noe som helst instruksjonsbok av noe slag. Det jeg merker et at statusen på nettverket hennes er "unsecured" som betyr at hvem som helst som bor i nerheten av henne kan bruke fra hennes nett. Da blir mitt store spørsmål, hvordan går jeg inn og securer den, og lager et passord. Jeg har jo ikke ip adressen til selve modemet så jeg får ikke kommet meg "inn" i den, det står bare en mac adresse og en serial bak på boksen. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Skal som regel ikke være noe problem å sikre nettverket i en eller annen grad. Har du noe navn/merke/type på den enheten? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Start cmd.exe (skriv cmd i kjør-feltet). Fra ledetekst skriver du ipconfig. Adressen til ruteren er det som står bak gatewayen. Du kan sikker finne manualen ved å gå til produsentens hjemmeside Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 Det som er litt rart, er at det må jo være en slags validering for at jeg kan sikre nettverket. vis ikke så kan jo hvem som helst gå inn å sikre det. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Ja, det er jo åpent nettverk... Men det har som regel brukernavn og passord som må tastes inn før man kan endre kryptering. For en med litt peiling så er det som regel enkelt å logge seg inn så lenge nettverket er åpent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå