Duffo Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Folk som skriver for aviser osv tjener de bra? har de gode sjanser for å tjene rått? Åssen er gjennomsnittet? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Det er då ikkje verre enn å opne ei avis (t.d VG), finne ein skribent for så å søke etter han/henne i skattelistene.. Redigert: Emnetittelen din vart korrigert Tilbakemelding på dette tas på PM. Endret 18. oktober 2009 av steffenz Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Tja. Det spørs helt hva du definerer som bra. Gjennomsnittet ligger nok rundt 400.000 kroner, og det er ikke så fryktelig bra. Likevel er det nok mulig å ha rundt millionen hvis du er flink og i rett jobb. Sjansene for å tjene rått som journalist er vel tilnærmet ikke til stede. Med mindre du er stjerneskribent i Time eller noe, så vil du nok aldri bli rik av å være journalist. Hvis penger er motivasjonen til å bli journalist, vil du aldri bli dyktig nok til å tjene mye heller... Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Er du eldre enn 15 uten å ha publisert noe i dag, kan du gi opp journalistdrømmen.. I dag er vel halve bransjen på jakt etter ledige stillinger, og alle større mediehus slanker i sine rekker. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Tja. Jeg vil nok ikke gå så langt som å si at det bare er å gi opp. Det er riktignok vanskeligere enn da jeg fikk min første fulltidsjobb for bare halvannet år siden, men det er likevel ikke umulig. Flinke folk får jobb uansett. Selv om jeg etter førsteposten her tviler på om trådstarter har de språklige egenskapene som trengs... Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Fotojournalist kanskje? =) Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Off topic og personangrep er slettet. Hold det saklig. Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå