sanktbauer Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 hehe Kanskje en smule rotete men man forstår det viss man vil. Det er delt inn i soft, middels og sterke drugs ved fargen også grafene viser skadelighet osv... Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 hehe Kanskje en smule rotete men man forstår det viss man vil. Det er delt inn i soft, middels og sterke drugs ved fargen også grafene viser skadelighet osv... Det er ikke bare rotete, men også villedende. Hva slags "dependence" er det snakk om? Hva går under kategorien "physical harm"? Lenke til kommentar
sanktbauer Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Avhengighet aka hvor fort kroppen vender seg til opptak og en begynner å føle seg avhengig av stoffet. og physical harm vil si skadelig for hjerne og kropp. Fysisk skade med andre ord;) skjønner ikke helt hva som er vanskelig med å forstå det, men. Endret 26. oktober 2009 av sanktbauer Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Avhengighet aka hvor fort kroppen vender seg til opptak og en begynner å føle seg avhengig av stoffet. og physical harm vil si skadelig for hjerne og kropp. Fysisk skade med andre ord;) skjønner ikke helt hva som er vanskelig med å forstå det, men. Jeg forstår jo hva ordene betyr, men det er ikke nok til å tolke diagrammet. Ordene er grupper og innholdet i gruppene kan variere. Dependence: Fysisk eller psykisk? Physical harm: Skadelig på hvilken måte? Er det rent fysisk? Fysisk og psykisk? Kanskje sosialt også? Begge: Hva vil et punkt på diagrammet si når ingen av aksene har tall? EDIT: Mener såklart en forklaring av tallene. Osv... Dessuten var spørsmålene retoriske. Poenget mitt var at en person må ha svar på minst de to spørsmålene før diagrammet vil gi mening. Jeg vet hvor diagrammet er ifra og kan lett finne svar, men jeg er ikke alle. Endret 26. oktober 2009 av FLarsen Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Nekter å tro at cannabis er like avhengighetsskapende som amfetamin Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Nekter å tro at cannabis er like avhengighetsskapende som amfetamin Haha, slapp av, det er det ikke! Det er trist å se hvor uinformerte folk er om temaet. Det morsome er alt våset dere skriver! Norge må få legalisert denne uskyldige planten. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 uskyldig er den nok ikke, men forbudet er fremdeles helt på trynet. Lenke til kommentar
simon11 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Var en periode hvor jeg røyka "mye" hasj, anne hvær dag eller noe sånt. Fikk masse problemer med tann kjøtte. Masse betennelse. Blødde mye. Nå virker det som tannkjøttet har blir litt tynnere. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Trodde egentlig Khat var veldig farlig. Om man tar for mye av det blir man visst nok helt gal. Har faktisk sett en person som ble gal av det. Men det var ot. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Var en periode hvor jeg røyka "mye" hasj, anne hvær dag eller noe sånt. Fikk masse problemer med tann kjøtte. Masse betennelse. Blødde mye. Nå virker det som tannkjøttet har blir litt tynnere. w0t!? Lenke til kommentar
Gjest O HAI AGAIN. Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Var en periode hvor jeg røyka "mye" hasj, anne hvær dag eller noe sånt. Fikk masse problemer med tann kjøtte. Masse betennelse. Blødde mye. Nå virker det som tannkjøttet har blir litt tynnere. Hva er det du har røyka? Hørt mye bull igjennom tidene, men at tannkjøttet blør og faller ut av kjeften har vel mer emd tannhygiene enn noe annet. Og GrevenLight igjen er det for lett å skylde på cannabis på dårlige karakterer. Du blir ikke dum av urten. Keg røyker hver dag, har ingen problemer med å løse matematiske problemer eller tenke logisk. Det er vel heller fokuset på å slække som er problemet, og holdningene dine er det vel du som definerer ikke noe annet. At det sikkert var kult å gi faen i skolen å røyke er sikkert grunnen din. Mornings vil jo faktisk ødelegge for læringsevnen et stykke utover dagen... Så vel, teknisk sett, ja.. Cannabis er antageligvis grunnen til problemene med karakterene, men det er holdningene i rundt som er utløsende årsak. Ikke prøv deg på annet. Enten røyka du for mye ellers lider du og din omgangskrets av en sjelden fordummingslidelse, hvilket høres litt rart ut. De fleste vil lett kunne røyke hver dag og fungere FINT både på skole og i jobb (bare nattings, sier seg selv at det ikke nytter å vandre rundt i en tåke 24/7). Det gjelder å sette klare grenser, inget inntak før alle primæroppgaver for dagen er utført, hvis ikke vil du sitte i en rothaug etterhvert, både bokstavelig og billedlig. Men sånt er ikke enkelt når man er 16 og røyker før man har utviklet seg helt og generelt sett ikke er moden nok. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Det at cannabisen man kjøper på gata per dags dato kan fremkalle panikkanfall o.l er vel noe de aller fleste kjenner seg igjen i. Det å sitte på bussen og føle at alle ser på deg, eller på butikken for den saks skyld. Føles som om alt har en dobbeltbetydning, alt dette er noe som THCen gjør. Og det er vel ingen hemmelighet at svært mange ønsker så mye THC som overhodet mulig for å få solgt det enklere. Ingen tenker på hva det faktisk kan gjøre med de som røyker det. Skunk osv burde jo vært fjernet fullstendig for noe godt gjør det overhodet ikke. Bortsett fra de som har naturlig gode måter å regulere THCen på. Oss andre, vi får best opplevelse når THCen er i god balanse med CBDen. Da har det overhodet ingen negativ effekt. En legalisering ville forhåpentligvis fått ryddet opp i dette. Og etter at forskere fant ut at CBD og THC i balanse har svært mye med opplevelsen å gjøre har jo såsi samtlige argumenter mot legalisering gått helt til grunne, eller faktisk styrket legaliseringen. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Enig med Kenny Bones her. Jeg er for Legalisering av Cannabis så man får kontroll på det som selges og får has på useriøse aktører. Mer informasjon om stoffet og mulige bivirkninger og negative effekter bør bli langt bedre dokumentert , vi har god kunnskap på alkoholens virkning så nå burde vi få det samme for cannabis. Forresten hvor ofte forekommer det at man får servert "uren" hasj? Dvs at det finnes andre stoffer som i utgangspunktet ikke skal være der? Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Malvado: Ut i fra slik jeg har forstått det så er sjansene større på østlandet, enn andre steder i landet for å få brunt som er blandet ut med annet dritt. Blant annet mdma. Hvorvidt det stemmer eller ikke, skal jeg ikke uttale meg om. Men jeg har hvertfall hørt om personer som har fått ganske så andre virkninger av hasjen, enn den de pleide å få. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Malvado: Ut i fra slik jeg har forstått det så er sjansene større på østlandet, enn andre steder i landet for å få brunt som er blandet ut med annet dritt. Blant annet mdma. Hvorvidt det stemmer eller ikke, skal jeg ikke uttale meg om. Men jeg har hvertfall hørt om personer som har fått ganske så andre virkninger av hasjen, enn den de pleide å få. Tull, dealere er GRÅDIGE. Det er et tapsprosjekt å bøffe med rusmidler. De har sikkert bare for en gangs skyld fått skikkelige varer. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) En marokansk hasj plate er innom mellom 15-20 ledd før det ankommer norge. Mange måter å dra ut THC oljen på f.eks, men alle rykter om penslet hasj osv er som regel bare tull og vås. Disse ryktene stammer gjerne fra folk som ble litt dårlige og trenger en forklaring på hvorfor. Hasjen som kommer til norge hadde god kvalitet den en gang også, det er bare så synd med disse leddene som gjør at mesteparten av hva som kommer i store partier til landet er så godt som en tørr plate med minimal effekt. Min erfaring er at hasjen som regel bli dårligere og dårligere kvalitet jo lengre unna Oslo man kommer her i landet. Endret 28. oktober 2009 av archongamer Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 En annen ting er jo at marijuana som har blitt solgt i England har vært bøffet ut med glasskrystaller og det er LITT verre og faktisk høyt trolig også. Å pensle med heroin er kanskje ikke veldig aktuelt, med mindre langerne ønsker å rekruttere heroinister så de kan tjene mer penger ved å selge heroin. Men forekommer sånt da? Lenke til kommentar
Gjest Guest_meow_* Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Nei. Det er ville vært latterlig dyrt for langeren uansett les: ikke mulig å gjøre overskudd på. Og langere er mennesker de og, ønsker ikke å ødelegge folks liv ved å lure dem. Da selger de heroinen som heroin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå