vigilante Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Jeg har 4 pc`er mot en router m/4p switch som igjen er mot 704/128 Tele2. Jeg opplever at de pc`ene som star på mister internet forbindelsen, helst på morgenkvisten...skjer nesten hver dag..? En reboot av router får alt igang igjen. Jeg har hatt dette problemet i lengre tid, og ble anbefalt å bytte router - hadde en Billion bipac640se, har nå en Netgear RP614 - men problemet vedvarer.... Modemet fra tele2 er et Lucent. Begge routerene har hatt nyeste firmware. Når problemet oppstår får jeg ingen feilmeldinger annet enn at de programmene som kjører melder om manglenede svar fra webben. Indikatorlampene både på modem og router lyser som de skal, bare at det ikke viser noen aktivitet gjennom portene... dvs statisk grønne lys. Har hoen en idè om hva som forårsaker dette, evt en måte å lokalisere/isolere problemet..? Jeg har vanskelig for å tro at også denne routeren har problemer, kan det være modemet..? Kjører dhcp på lan og wan, har reservert ip til mac adr på alle fire på lan. OS på pc`ene er: 2x win2k pro sp3 N 1x win xp pro sp1 N 1x win98se N Det er hovedaklig de to win2k manskinene som jobber over natten og kjører når problemet oppstår. Svært takknemlig for all hjelp...føler meg litt lost Lenke til kommentar
torch Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Er vel enten modemet eller at ISP'en din kjører en rutine for å stoppe alle downloadene som står på linja hver morgen. Lenke til kommentar
vigilante Skrevet 24. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2003 Er vel enten modemet eller at ISP'en din kjører en rutine for å stoppe alle downloadene som står på linja hver morgen. Kan isp`en virkelig gjøre slikt..? Det forringer jo produktet de leverer betraktelig... Siden det er Tele2, ville ikke dette sannsynligvis da vært en sak noen hadde tatt opp tidligere ..? I dag, Lørdag, hadde jeg ikke dette problemet...og tidligere har det vel funket en 5 døgn i strekk på det lengste... Noen måte å finne ut om det er modem eller isp..? Takker Lenke til kommentar
vigilante Skrevet 29. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2003 Jeg har fått en ny ruter nå, 3com office connect 3c857, og ser jeg under "status" på den så får jeg ikke mer enn 4-5 timer lease time på ip adressen ut...kan dette ha noe med saken å gjøre? Modemet er et Lucent Cell-pipe 20A-BX-TN, men jeg har ikke noe teknisk info på dette så jeg vet ikke hvordan det fungerer...om det har innebygd dhcp server eller om jeg får tildelt ip direkte fra Tele2...? Svært takknemlig for all hjelp til finne ut av dette.... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Jeg har fått en ny ruter nå, 3com office connect 3c857, og ser jeg under "status" på den så får jeg ikke mer enn 4-5 timer lease time på ip adressen ut...kan dette ha noe med saken å gjøre? Modemet er et Lucent Cell-pipe 20A-BX-TN, men jeg har ikke noe teknisk info på dette så jeg vet ikke hvordan det fungerer...om det har innebygd dhcp server eller om jeg får tildelt ip direkte fra Tele2...? Svært takknemlig for all hjelp til finne ut av dette.... Ja, byttes IP-en så brytes kontakten, routeren får IP direkte fra tele2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå