Stianosh Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Jeg planlegger å reise over til USA. Planen er å leie en bil for 2 måneder (ca) å kjøre rundt i hele landet. Jeg har planer om å kjøpe meg telt for å sove i på private "Campgrounds", da dette er det billigste. Men jeg aner ikke hvor mye penger jeg faktisk trenger for å overleve i 2 måneder i USA? Jeg ser for meg å bruke 60 laken på et nytt telt, sekk, leie bil for 2 måneder, flybiletter t/r NY, mat og overnatting på campground? Noen som kan hjelpe meg med å sette ting i perspektiv? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Velkommen til forumet! Dette bør være nok penger, litt avhengig av alder og aktivitetsnivå Om du skal ha fet bil, og gjøre mye dyre ting, kan det bli _litt_ snaut. Men rund 50000 tilgjengelig etter billettkjøp bør gå helt utmerket! Hvor skal du kjøre? Noen ruteplan? Lenke til kommentar
Elen Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg planlegger å reise over til USA. Planen er å leie en bil for 2 måneder (ca) å kjøre rundt i hele landet. Jeg har planer om å kjøpe meg telt for å sove i på private "Campgrounds", da dette er det billigste. Men jeg aner ikke hvor mye penger jeg faktisk trenger for å overleve i 2 måneder i USA? Jeg ser for meg å bruke 60 laken på et nytt telt, sekk, leie bil for 2 måneder, flybiletter t/r NY, mat og overnatting på campground? Noen som kan hjelpe meg med å sette ting i perspektiv? Hei! Synes 60 K høres ut som en grei sum. Har ikke bodd i telt i USA, men på motell, og det høres ut som du kan komme langt med de pengene du har avsett. Fant denne her - som du sikker allerede har funnet selv... - Tent campgrounds in the USA Et tips - om du har noen her hjemme som lurer på hvordan det går - blogg! Det er mye man ikke husker i etterkant av hva man opplevde GOD TUR! Lenke til kommentar
Stianosh Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Velkommen til forumet! Dette bør være nok penger, litt avhengig av alder og aktivitetsnivå Om du skal ha fet bil, og gjøre mye dyre ting, kan det bli _litt_ snaut. Men rund 50000 tilgjengelig etter billettkjøp bør gå helt utmerket! Hvor skal du kjøre? Noen ruteplan? Tusen takk for det! Har ikke store planer om noen fet bil, tenker bare på en bil for å komme meg rundt omkring. Bare jeg får sett og opplevd mitt drømmeland, så blir jeg fornøyd! Har vel ikke noen eksakt rute enda, men ser for meg at jeg kjører en slags loop med start i NY, via WV og inn i midt-vesten via Kansas og Colorado, deretter ned til New Mexico, Texas, Louisiana og Mississippi. Deretter ønsker jeg å kjøre via Illinois og Chicago over Minnesota og North Dakota til Washington før jeg tar flyet hjem. Dette kommer helt an på prisen på leiebil, da det er mye dyrere å levere i en annen by. Tror jeg må se an pengene, men dette er vel ruten jeg ønsker meg. Virker det drygt på to måneder? Lenke til kommentar
Stianosh Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg planlegger å reise over til USA. Planen er å leie en bil for 2 måneder (ca) å kjøre rundt i hele landet. Jeg har planer om å kjøpe meg telt for å sove i på private "Campgrounds", da dette er det billigste. Men jeg aner ikke hvor mye penger jeg faktisk trenger for å overleve i 2 måneder i USA? Jeg ser for meg å bruke 60 laken på et nytt telt, sekk, leie bil for 2 måneder, flybiletter t/r NY, mat og overnatting på campground? Noen som kan hjelpe meg med å sette ting i perspektiv? Hei! Synes 60 K høres ut som en grei sum. Har ikke bodd i telt i USA, men på motell, og det høres ut som du kan komme langt med de pengene du har avsett. Fant denne her - som du sikker allerede har funnet selv... - Tent campgrounds in the USA Et tips - om du har noen her hjemme som lurer på hvordan det går - blogg! Det er mye man ikke husker i etterkant av hva man opplevde GOD TUR! Heihei! Takk for tipset. Jeg kommer nok til å blogge når jeg drar over. Det er sikkert mye man kan glemme etter to måneder med reise kan jeg tenke meg. Hvordan er det å bo på amerikanske motel? Jeg har hørt mange historier om kakerlakker og hår på senga. Deler du disse opplevelsene? Er standarden slik mange beskriver? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Husk bare at USA er ENORMT! Det er langt å kjøre, mye lenger enn det man skulle tro. Det er mange veier som er så godt som rette i 10-15 mil, og det kan fort bli litt ensformig... Personlig hadde jeg tatt meg en og annen transportdag, der du bare banker mile etter mile på veien, for så å kjøre "bakveier" andre dager Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Personlig hadde jeg tatt meg en og annen transportdag, der du bare banker mile etter mile på veien, for så å kjøre "bakveier" andre dager En grei måte å gjøre det på. Highwayen er ikke rare oppleveslen etter en dag eller to. Da er et langt triveligere å droppe innom småsteder og på et lite innblikk i det virkelige USA. Anbefaler videre at turen leggers inn på et google maps, viamichelin eller tislvarende, slik at en kan danne seg et overblikk over etappene. Husk at det som kommer opp er effektiv kjøretid og at den som nevnt ikke er den store opplevelsen. Forsikringer blir fort like dyrt sombilleien. Min erfaring er at en finner de billigeste bilene via norske sider. Da er også forsikringene mer oversiktige. Sjekk at papirene du signerer når du henter ut bilen stemmer med bestillingen. De kan godt finne på å oppgradere deg uten å spørre. Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Slenger meg på tråden her med et spørsmål. Har planer om en lignende tur som trådstarter skal, men jeg skal være en måned. Har USA noen minimum sum med penger du må ha? Leste et sted at en måtte ha minst 100 dollar pr dag altså ca 17K for en måned. Nå har jeg ikke noe problem med å skaffe disse pengene, men jeg lurer bare på om dette stemmer? (kommer vel til å bruke den summen i las vegas ) Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Slenger meg på tråden her med et spørsmål. Har planer om en lignende tur som trådstarter skal, men jeg skal være en måned. Har USA noen minimum sum med penger du må ha? Leste et sted at en måtte ha minst 100 dollar pr dag altså ca 17K for en måned. Nå har jeg ikke noe problem med å skaffe disse pengene, men jeg lurer bare på om dette stemmer? (kommer vel til å bruke den summen i las vegas ) Har aldri hørt om noe slikt for USA og har ikke blitt spurt om noe slikt de gangene jeg har vært der. Jeg har imidlertid alltid hatt returbillet. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Kommer an på hvor lenge du skal bli. Kameraten min som er i Florida på 4mnd turistvisum nå, måtte dokumentere pengebeholdningen før han dro Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Kommer an på hvor lenge du skal bli. Kameraten min som er i Florida på 4mnd turistvisum nå, måtte dokumentere pengebeholdningen før han dro Norsk? og i tilfelle: Hvorfor måtte han ha visum? Lenke til kommentar
Gerber Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Kommer an på hvor lenge du skal bli. Kameraten min som er i Florida på 4mnd turistvisum nå, måtte dokumentere pengebeholdningen før han dro Norsk? og i tilfelle: Hvorfor måtte han ha visum? Visa waiver gjelder vel for bare 90 dager, alt utover det må man ha visum for. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Korrekt. Han måtte dokumentere sivilstand, utgifter og inntekter for perioden. Immigration i USA hadde ham også gjennom et avhør, da han bare skulle sulle rundt i Florida i 4 mnd, uten konkrete planer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå