Gå til innhold

Liten framgang med trening

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg er en gutt på 15 år som i fjorsommer gikk gjennom en jævlig periode med en arvelig stoffskifte sykdom.

Da den var over satt jeg igjenn og så ut som et beinrangel. Jeg har heldigvis greid å lagt på meg en del igjen :)

Nå trener jeg på helsestudio med vekter og bruker Dietmar Wolf's treningsprogram (mengdetrening). Dette programmet er satt opp av en erfaren atlet på helsestudioet. Har trent i snart 9 måneder nå.

Det jeg bekymrer meg for er at jeg ser de jeg trener sammen med raser forbi meg uten å bruke tilskudd som jeg gjør. Jeg har behov for det pga dårlige gener.

Bruker Big Mass fra Proteinfabrikken og kreatin monohydrat fra tech nutrition. Har nokså lite fett på kroppen så jeg tipper jeg har lagt på meg en del muskler, fortsatt ser jeg rett og slett ut som en skinny pingle.

På treningsdager spiser jeg dette :

Frokost : Havregrøt (100g havregryn og 4 dl lettmelk)

Skolen : 4 grove brødskiver med majones, Vita hjertego ost, og en halvliter lett melk.

Middag : 200 gram kyllingfilet eller karbonadedeig, fullkornris, salat og masse dressing.

Dessert : 2 yoghurter (yoplait dobbel 0 %) med masse müsli

Før trening : 1 redbull

under trening : 1 berocca tabelett (vitamin og mineral), 1 litago (halvliter), 5g kreatin monohydrat og big mass blandet ut i lettmelk rett etter.

Kveldsmat : omelett av 3 egg, 120g tunfisk, salat og masse dressing.

Regner med at dette er nok ? Får mye hvile på skolen.

Har forholdsvis lett trening. altfor lett. har mange ganger lurt på om jer skal øke, men får streng beskjed om ikke å gjøre det av instruktører på helsestudioet.

Jeg trener ikke samme program som de jeg trener sammen med. De bruker nybegynner programmene som jeg er ferdig med men fortsatt har de mer framgang enn meg.

Trenger også noen tips om hvordan å gå opp i vekt og beholde sixpacken min som var skin pack før. Mister jeg den nå så er det ingenting som er spesielt med meg lenger på skolen, jeg sprader ikke rundt i bar overkropp for å vise den, men folk vet de likevel. Mister jeg den ser jeg ikke ut som en som trener i det hele tatt. armene mine er forholdsvis små.

172 cm

57 kilo

15 år

Jeg vet jeg er sykt lett

Maks i benk : 67 og 1/2 kilo

Maks i knebøy : 65 kilo

Maks i markløft : 95 kilo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er rundt 3000 kcal har jeg hørt av folk på dette forumet.

Jeg har programmet lagret på maskinen, men det er en microsoft excel fil som jeg ikke kan laste opp, beklager.

Men det er basert på mange reps og sett, og lette vekter pga jeg bad om noe som fikk meg til å øke i masse.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke går opp i vekt, så spiser du for lite. Denne regelen har ingen unntak.

Det finnes mange formler og tilnærminger for å anslå hvor mange kalorier man trenger å spise på en gitt kroppsvekt for å gå opp eller ned i vekt, men disse er altså kun anslag. Fasiten får du først når du går på vekten. Har du spist 3000 kalorier om dagen i 9 måneder, og du ikke har gått opp i vekt, da er dette for lite til å gå opp med din forbrenning og livsstil.

Forøvrig ser det kostholdet mer ut som kanskje 2500 kalorier, og det er inkludert gaineren, altså sikkert 500 færre på treningsfri dager?

Pluss på 500 om dagen, kjør med det i en uke eller to, og se om vekten endrer seg. Hvis den fortsatt ikke går opp, så kjører du på med ytterligere 500 osv. helt til ting begynner å skje. Og en eventuell sixpack osv kommer så klart til å ryke underveis, men det kan du ikke bry deg om.

Lenke til kommentar

Jeg tror egentlig ikke at jeg orker å henge meg opp i å telle kalorier i en alder av 15 .. Men må jeg så må jeg vel..

programmet er ikke ulikt linken du sendte nei.

Så det er ingen måte jeg kan beholde six packen ? hadde vært konge, men jeg vil heller ha litt store armer viss de ikke er mulig i det hele tatt :p

Spiser akkurat det samme på ikke-treningsdager untatt redbull, gainer osv. men da er jeg ganske passiv og vekta har økt sakte men sikkert uansett.

flere tips ?

Lenke til kommentar

Du vil beholde 6-pacen , men spise mer for å kunne øke i masse?

Du kan klare det med fitnesslinken i siggen min , men det krever mye kunnskap om kosthold og en litt fetere lommebok.

På en vanlig bulk så vet du ikke om du får i deg nok før fettprosenten øker, da kan man neppe beholde 6pacen, det er derfor man kjører deff etterpå mens man beholder muskelmassen.

Om programmet ligner det jeg linket er ikke øvelsene men progresjonen og deloading.

Lenke til kommentar
Jeg tror egentlig ikke at jeg orker å henge meg opp i å telle kalorier i en alder av 15 .. Men må jeg så må jeg vel..

programmet er ikke ulikt linken du sendte nei.

Neida, er enig i det. Bare nevner det med kaloriene sånn at man vet hvilke prinsipper som ligger i bunn. Hovedpoenget er at hvis man ønsker å gå opp i vekt, men ingen ting skjer, da spiser man for lite. Og da er løsningen ganske enkelt bare å spise mer.

Lenke til kommentar

rofl 15 år.

melkebacterier til bedret fordøyelse.

25-50mg zinc for øking av naturlig testosteron produksjon opptill 30%, ta mer og du får vondt i magen.

Ikke bland egg og melkprodukter. Sats på rene optimale fordøyelser.

Ha nøtter i havreblandingen din, ersatt melken med yougurt. Eller lignende. Tilsett gjerne også kjerner og frø. Masse stoffer du får i kroppen som er gudd gudd gudd.

Lenke til kommentar

Jeg tar jo tran og vitamin tabeletter fra før, men har ikke akkurat optimalt kosthold da... men bedre enn de fleste 15 åringer. Har ikke drukket brus på flere år nå tror jeg, tar med meg grovbrød på skolen og det eneste godteriet jeg spiser er jo nøtter, mørk sjokolade og fruktose søtet sjokolade :p

Lenke til kommentar

Klarer du 5 om dagen så slipper du ta vitaminpilla.

Skal du ha noen fremgang så må su spise bedre, proteiner er byggeklosser og du må ha et kcaloverskudd på ca 300-400kcal .

Teoretisk betyr dette kun ett måltid mer pr dag en vanlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...