akle Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Hei Jeg har begynt å trene relativt jevnlig på et treningssenter. Prøver å trene minimum 2 ganger i uka, helst 3-4. Der har jeg et program med 20 min oppvarming, og en del maskiner. Blir vel mer frivekter etter hvert, er foreløbig bare biceps og litt benkpress. Går også på danselinje på VGS hvor vi har 20 timer dans i uka. Her blir det ingen trening av muskler, mest danseteknikk og danseproduksjoner. Men blir jo varm og sliten etter en dag på 8 timer. Jeg og kameraten min som jeg trener sammen med satt og snakket litt om kreatin, protein og slikt. Men jeg har ikke peiling på noe slikt. Skal man ta det regelmessig, eller bare før og etter trening. Det å ta det før og etter trening hadde kanskje vært det greiest i og med at hvor mange og hvor ofte jeg trene varierer litt. Og hvordan er det å slutte med slikt tilskudd? Hvil jeg da miste muskelmasse igjen. Jeg er 18år, veier ca 58-62 tipper jeg, og er omtrent 183 lang. Som dere sikker skjønner skjønner jeg ingen ting av dette. Hehe... Så hva bør jeg starte med, hvis jeg bør starte med noe. Og hvordan skal jeg ta det, hvor ofte osv? Lenke til kommentar
War Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Det du spør om kan kreve flere sider med tekst. Les RYP som PDF og spør igjen etterpå. Proteinpulver er ikke magi, du kan godt spise en kylling. Pulveret er billigere og lettere /kjappere. Lenke til kommentar
akle Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 Ok greit skal lese det. Kommer sikkert noen spørsmål etterpå. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Ser ikke helt poenget med å linke til hele RYP-opplegget når det er spesifikke spørsmål om protein og kreatin. Når du skal bygge muskler, bruker kroppen protein. Protein er et relativt dyrt næringsmiddel og metter godt, og det kan derfor bli dyrt og tungvindt å gafle i seg kjøtt til alle døgnets tider. Derfor supplerer du proteinfattige måltider (frokost/kvelds) med proteinpulver, som er billig og lett å få i seg. Kreatin kan gi deg en rep eller to ekstra på slutten av et sett, og kan derfor føre til økt muskelvekst. Men, få kostholdet i boks før du begynner med tilskudd. Lenke til kommentar
War Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Gjør da ingenting å lære prinsippene om trening i samme slengen. Evt bla ned til kosthold, det er egne avsnitt om protein, karb, fett og kreatinbaserte produkter. Uten prinsippene vil jo ikke tilskuddene ha noen effekt alikevel. Men jeg bøyer meg i støvet, neste gang forklaring så evt en link for dypere info. Endret 20. oktober 2009 av War Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Dersom treningen din består av biceps og benkpress pluss dans, kan jeg trygt fortelle deg at proteinpulver og kreatin ikke er dine største bekymringer akkurat nå Lenke til kommentar
akle Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 Dersom treningen din består av biceps og benkpress pluss dans, kan jeg trygt fortelle deg at proteinpulver og kreatin ikke er dine største bekymringer akkurat nå Biceps og benkpress er det jeg gjør med frie vekter. Resten tar jeg på maskiner, tenker på og begynne med mer frie vekter etter hvert. Kan skrive opp hva resten er senere en gang, har ikke programmet her. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Vel, nei du bør ikke begynne med kreatin. Når du begynner å trene tungt, da kan du begynne å vurdere kreatin. Jeg er 18år, veier ca 58-62 tipper jeg, og er omtrent 183 lang. Som dere sikker skjønner skjønner jeg ingen ting av dette. Hehe... Så hva bør jeg starte med, hvis jeg bør starte med noe. Og hvordan skal jeg ta det, hvor ofte osv? Det du dog burde begynne med er gainer, du har litt liten vekt i forhold til høyden din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå