Gå til innhold

Hybel og stipend, flytter inn snart.

Gjest Slettet+65132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+65132

Det har seg slik at jeg nettopp har fått godkjent en søknad som bortebuer og skal i den forbindelse flytte på hybel nesten måned. Jeg skal mest trolig sende inn gjelsbrev i morgen, og har i den forbindelse noen spørsmål rundt dette. Får jeg da etterbetalt stipend fra augast og fram til nå, selv om jeg ikke har bodd på hybel i dette tidsrommet?

På lånekassen sine sider står det at jeg både skal få stipend for høsten, våren 09/10, like mye for hvert halvår. Hvordan fungere dette egentlig? Jeg skal også ettersende informasjon om hvor jeg skal bo og når jeg skal flytte inn.

Er videregåande det er snakk om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har seg slik at jeg nettopp har fått godkjent en søknad som bortebuer og skal i den forbindelse flytte på hybel nesten måned. Jeg skal mest trolig sende inn gjelsbrev i morgen, og har i den forbindelse noen spørsmål rundt dette. Får jeg da etterbetalt stipend fra augast og fram til nå, selv om jeg ikke har bodd på hybel i dette tidsrommet?

På lånekassen sine sider står det at jeg både skal få stipend for høsten, våren 09/10, like mye for hvert halvår. Hvordan fungere dette egentlig? Jeg skal også ettersende informasjon om hvor jeg skal bo og når jeg skal flytte inn.

Er videregåande det er snakk om.

Nå skal ikke jeg si noe sikkert, men tror det er avhengig av når du søkte. Om du søkte før skolen startet så TROR JEG at du får igjen pengene fra helt tilbake til August.

- Correct me if I'm wrong.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132

Jeg søkte første gang noelunde i det samme tidsrom som skolen startet, men siden jeg søkte to ganger har det gått en god stund før søknaden ble behandlet. Jeg tror ikke det har noe si når en søker så lenge en har bodd på hybel hele tiden, noe jeg ikke har gjort da.

Lenke til kommentar

Når du søkte er ikke relevant, men når du hadde krav på borteboer. Så vidt jeg har forstått reglene, i alle fall. Altså, om du tilfredstilte kravene til borteboerstipend fra august av, får du etterbetalt. Om du har bodd hjemme fram til nå, får du selvfølgelig ikke etterbetalt borteboerstipend.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132

Okay.. :)

Står på lånekassen at jeg må ettersende hybeladressa og dato for innflyttning. Problemet er jeg ikke vet helt når jeg kan flytte inn, men blir en gang i november. Er det da godt nok å bruke selve måneden november som innflyttningsdato?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...