mfb Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Jeg har hatt aksjefond i nesten 10 år nå, som har vokst seg til ca 32000 kroner. Har veldig lyst til å "cashe" ut og kjøpe meg bil. Men hvordan opphører jeg et aksjefond og får ut kapitalen? Noen som vet? Lenke til kommentar
Morro Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Jeg går ut ifra at du ikke krever at hele aksjefondet opphører! Vil du selge dine andeler skal du bare kontakte dem, og du har pengene på din konto iløpet av få dager. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 jeg vil selge alt så jeg trenger bare kontakte banken og si jeg vil selge mine andeler, og bang! så er penga på konto om få dager? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 jeg vil selge alt så jeg trenger bare kontakte banken og si jeg vil selge mine andeler, og bang! så er penga på konto om få dager? Omtrent sånn ja, men husk at du må skatte 28% av fortjenesten. Men siden du har hatt dem i flere år får du endel i skjermingsfradrag så du skatter ikke av hele overskuddet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå