shadowano Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Jeg har kjøpt meg en iPod Touch og skal overføre musikk. Jeg bruker fra før Winamp hvor jeg har lagt til og sortert musikken. Sangene som ligger øverst er de nyeste sangene. Så begynte spørsmålene å komme: Klarer jeg å beholde denne rekkefølgen i sangene på iPoden min? Svar er egentlig enkelt: Ja. MEN, hva skjer når du importerer en m3u plaislite fra Winamp til iTunes? Jo, så og si alle sangene får "artist - sangtittel" i sangtittel feltet. Dette er jo bortkastet og irriterende, artistens navn står jo i artist kolonnen. For å fikse dette er det to alternativer: 1. spill av sangen 2. Klikk F2, deretter ESC Har du tusen sanger har du noe å gjøre på. Men dette gidder jeg ikke, så jeg så etter en mulighet for å spille av sanger i en slags intro modus, spill av de 20 første sekundene av en sang og gå til neste. Dette ser ikke ut til å finnes i iTunes, og for de som bruker Windows får man ikke brukt applescripts osv. Jeg laget selv en applikasjon for å fikse dette. Man kan selv velge hvor mange sekunder en sang skal spille før den går til neste. Ved å velge 1 sekund er alle sangene fikset i løpet av kort tid;) Deretter er det bare å synkronisere til iPoden og alt er i skjønneste orden. Programmet kan også brukes til noe HELT annet; Lytt igjennom deler av sangene dine uten å måtte bruke mus/tastatur. Spill av f.eks de 30 første sekundene av en sang, hvor du starter hver sang x antall sekunder inn i sangen. Vedlagt ligger programmet (bare testet på XP) iTunes_Music_Intro_App.zip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå