greiven Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Hei. Har lurt på det med standpunkskarakterer i det siste, og har noen spørsmål. Har nå realfagene kjemi, matematikk, fysikk og biologi, men skal kutte ut biologi og kjemi neste år siden jeg hadde toppidrett i fjor (timene går opp). Vet at biologi og kjemi blir avsluttende i år for min del, men blir matematikk R1 og FY1 også avsluttende? Skal jo som dere sikkert skjønner ha fysikk og matematikk i VG3 også, men er usikker på om de er avsluttende også i år? Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Ja, R1 og FY1 er også avsluttende i VG2. Lenke til kommentar
greiven Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Ok. Så hvis jeg har forstått det rett så vil jeg få følgende avsluttende fag i VG1, VG2 og VG3: - VG1 - 4 avsluttende (Samf.fag, naturfag, geografi, engelsk) - VG2 - 5 avsluttende (Matematikk, fysikk, tysk, biologi, kjemi) - VG3 - 8 avsluttende (Matematikk, fysikk, norsk muntlig, norsk skriftlig, nynorsk, religion, historie, kroppsøving) = 17 avsluttende + eksamener Har enda et spørsmål. Får jeg bare realfagspoeng som tilleggspoeng? Endret 18. oktober 2009 av Kiimmeen Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Matematikk kan også være avsluttende i første klasse. Hvis man har T-matte i VG1 og begynner på R-matte eller S-matte blir karakteren fra første klasse stående. Lenke til kommentar
greiven Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 Hadde T-matte i VG1, og har R1 nå. Så da blir den også tellende som en avsluttende karakter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå