haugo Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Nå har jeg koblet alt men mangler å koble remote kabelen til spilleren men har null peiling på hvor den skal. har en JVC KD-PDR51 spiller, hvor det da sitter en ISO kobling. Remote kabelen er blå. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Har du ekstern forsterker til høyttalerene? I så fall, så skal den kabelen inn i "Remote" på forsterkeren. Lenke til kommentar
haugo Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 Har du ekstern forsterker til høyttalerene? I så fall, så skal den kabelen inn i "Remote" på forsterkeren. Har en forsterker som bass og 2 høytalere er koblet på. også er remote kabelen koblet til forsterkeren. men den skrur seg ikke på fordi remote kabelen ikke er koblet til selve spillere. Har null peiling på dette her:P Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Ca slik tror jeg Lenke til kommentar
haugo Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 Såppas har jeg skjønt:) men veit ikke hvor remote skal inn henn på spilleren, er ikke noe hull til den bak på spilleren. Bare sånn ISO kobling, med mange kabler i forskjellige farger Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Og der er det en blå ledning merket pwr antenna eller REMote Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Jeg har aldri vært borti slikt, da jeg ikke har bil selv. Men er det en blå ledning på ISO-kontakten? Har du målt om du får 12V ut av den når du slår på spilleren? Edit: var visst for sent Endret 18. oktober 2009 av ;P Lenke til kommentar
Timster Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Såppas har jeg skjønt:)men veit ikke hvor remote skal inn henn på spilleren, er ikke noe hull til den bak på spilleren. Bare sånn ISO kobling, med mange kabler i forskjellige farger Ofte en blå og hvitstripet eller bare lyseblå Endret 18. oktober 2009 av Timster Lenke til kommentar
haugo Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 Det er en blå og en blå/hvit ledning på ISO koblingen. Men skal jeg sette på en slags "strømtjuv" på den ene ledningen sånn at jeg får koblet remote på den? Lenke til kommentar
khoyum Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Jeg holder munn her, så slipper jeg å ødelegge mer enn å hjelpe Endret 19. oktober 2009 av khoyum Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Nei nei, det er fy fy og koble remote til noe annet en remote ut fra spilleren... Bare klipp ledningen, eller bruk strømtjuv Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Finns det ikke en bryter elns som gir ut 12v når du har på tenninga? Koble den til en bryter som du har ved førersetet og koblet til en lysdiode som lyser når forsterkeren/bryteren er på. Noe slikt elns. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Finns det ikke en bryter elns som gir ut 12v når du har på tenninga? Koble den til en bryter som du har ved førersetet og koblet til en lysdiode som lyser når forsterkeren/bryteren er på. Noe slikt elns. HVORFOR???? Han har jo remoteutgang på spilleren sin... Lenke til kommentar
M-J Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Evt koble det til baklysa. ikke veldig stress det heller. gjør samme nytte er jo bare styrestrøm Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Sorry, men nå blir det litt for mange idiot svar her, så hvis en moderator har litt peiling her, så sletter han disse hjernedøde innleggene... Remote SKAL kobles til spillerens remote utgang, og IKKE til konstant pluss med bryter eller baklysa osv... enkelt og greit. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Ser ikke helt problemet med å koble på baklysa, men det er nå så. Er det automatisk antenne kan du hvertfall koble på denne. da det sansynlighvis går på samme kabel Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Har han lyspærekontroll i bilen, kan det gi feilmelding om man suger mer strøm ut av et baklys. Har han en VAG-bil med CanBus og pærekontroll vil det nesten garantert gi feilmelding og irrasjonelle elektriske spasmer verre enn 80-talls Alfa Romeo. Står motorantenna på en forskjerm, vil jeg påstå det er noe enklere arbeidsmessig sett å koble seg på Remote-utgangen på radioen isteden. Flere kreative forslag? Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Finns det ikke en bryter elns som gir ut 12v når du har på tenninga? Koble den til en bryter som du har ved førersetet og koblet til en lysdiode som lyser når forsterkeren/bryteren er på. Noe slikt elns. HVORFOR???? Han har jo remoteutgang på spilleren sin... Er trådstarter som bestemmer hvordan han vil koble. Jeg bare ga et forslag. Han kan godt koble remote på bremselysa hvis han gjerne vil det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå