nibter Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Hei. Noen som vet hva straffen er for å kjøre med skilter til en annen bil? mvh Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Er vel samme eller strengere straff en dokumentforfalsking. Lenke til kommentar
nibter Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 åkei. det vil si buret det? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Å kjøre med en annen bils skilter på din bil? I utgangspunktet er dette straffbart etter vegtrafikkloven § 31 (se vegtrafikkloven § 17 første ledd), med bøter eller fengsel inntil ett år. Forholdet går ikke inn under dokumentfalsk, i og med at dokumentfalsk ville vært betinget av at skiltene ikke var ekte (eller var blitt trykket på feil grunnlag). Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Tråden omhandler trafikksaker og er feilpostet. Tråden er derfor flyttet til Trafikk, eventuelle reaksjoner på moderering kan gjøres på pm. Lenke til kommentar
Penny Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Jeg ser for meg at man sitter i en ekstra fin skvis dersom man setter norske skilt på en bil som ikke er tollet inn i landet. Da er det vel vegtrafikkloven + avgiftskrav? Lenke til kommentar
nibter Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 I dette eksemplet var bilen som skiltene sto på EU-godkjent, men skiltene var fra en bil som ikke var det + at det sto på oblater fra en tredje bil. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Hahah! Unskyld at jeg spør, men dette gjorde du fordi? Lenke til kommentar
nibter Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) satte på gule oblater (som jeg fikk av en kompis) på skiltene for å minske sjangsen for å bli stoppet. Fikk jo ikke gule i og med bilen ikke var godkjent. så kjøpte jeg ny bil som ikke var registrert men denne var godkjent, så for å kunne bruke bilen mens jeg ventet på nye skilter så tok jeg skiltene fra den bilen som ikke var godkjent. Endret 19. oktober 2009 av nibter Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Høres ut som en fantastisk plan! Lykke til! Lenke til kommentar
nibter Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 det var det, helt til skiltene plutselig var borte da jeg skulle bruke bilen igår :S lurer litt på om snuten har vært dær Lenke til kommentar
1915 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 2000 kr i bot hvis du bruker "falske" skilt. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 "Falske" skilt med rett nummer, kanskje Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 "Falske" skilt med rett nummer, kanskje Stemmer det. Går en farlig grense der... Lenke til kommentar
1915 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 kjenner en kar som fikk feil med bilen sin og hadde en annen bil som var avskilta, mens han hadde satt den bilen som var feil med tok han skiltene fra den og satte på den andre. så da fikk han 2000 kr i bot for at han ble tatt for det ;P Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 det var det, helt til skiltene plutselig var borte da jeg skulle bruke bilen igår :S lurer litt på om snuten har vært dær ------------------------------------------ Bra ! another one bites the dust :-) Lenke til kommentar
1915 Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 hviss du ikke har betalt årsavgiften har kansje politiet tatt dem Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Eller Tollvesenet som er på tokt for tida Uansett like greit spør du meg, men du vil nok få høre noe mtp. at det er feil oblater på de.. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Jeg trodde det var mer enn 2000kr i bot for dette. Uansett høres dette ut som en jævlig idiotisk plan. Det er en grunn til at bilen ikke er godkjent, derfor skal den heller ikke være på veien. Hva om du kjører ned et par tre unger? Tror du forsikringsselskapet står klar med pengesekken? Lenke til kommentar
GeirG Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Nettopp det med forsikring er vel det verste. En bot på et par tusen klarer man, men dreper man noen i trafikken, vil man sannsynligvis sitte med en gjeld etterpå som vil forfølge en det meste av livet. Hvis noen synes det er en innsats som er verdt å satse.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå