Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen som har erfaring med boltesirkel adapter?

Hellemyr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har ikke vurdert å modifisere det originale navet? Kutte av boltene og få sveiset inn nye med den aktuelle boltsirkelen? Bygger ingenting, koster sannsynligvis omtrent like mye som et sett kjøpeadaptere og gir deg null stress på EU-kontroll. Har aldri vært ute for at de måler boltsirkel. At de slår seg vrange pga adaptere og spacere er derimot mye mer vanlig...

Eneste ulempe er vel at du må borre om bremseskiver/-tromler også.

Lenke til kommentar

Tingen er at 90% av kompisene mine kjører BMW, og jeg kjører mazda, og de har somregle masser av felger til salgs til en billing penge. Og arbeid med å borre opp navene tar ikke alverdens med tid, en kveld eller to, spacere og adaptere lager jeg selv, har både stål og silisium aluminium som jeg kan bruke til det.

Problemet er at bilen min bruker hjulmuttere, og ikke bolter. Så skal se om jeg får fjerna de gjenge stussene, sveise igjenn hullene til de, og borre opp nye hullsirkeler så jeg har 2 sett med hullsirkelr.

Lenke til kommentar

Virion: har man bil med ukurant boltsirkel har man både et veldig begrenset utvalg av felgmodeller, samtidig som de kan være både dyre og vanskelig å få tak i... Jeg ringte O.Z-importøren Hafnor for å kjøpe et sett Ultraleggera med boltsirkel 4x98, men det tok de ikke inn. Var ikke interessert i å gjøre det heller. Kunne selvsagt "bare" betalt over 50 kr stk for slingrebolter og kjøpt felger med 4x100 boltsirkel, men det er litt irriterende når man VET de produseres med korrekt boltsirkel...

Hellemyr: Jeg trodde ikke det var forskjell på om bilen hadde hjulbolter eller -muttere? Eller siktet du til adaptere/spacere? Borring av ny boltesirkel bør uansett ikke være noe problem, så lenge man bare har tilgang til nødvendig maskineri. Litt vinglete å skulle borre 4x100 på frihånd :mrgreen:Denne tråden er ganske spennende lesning.

tn_progr.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...