khoyum Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Hei Har i det siste tenkt litt på å kjøpe meg en Boble som jeg på sikt vil bygge om til "hot rod". Kjøpte Wheels bladet i Sverige for en tid tilbake og der ble det vist en boble som ble gjort nettopp dette med. Dette var et eksempel på hvordan en mann med slank lommebok kan få bygd seg en hot rod. Jeg har alltid vært bilinteressert, men aldri skrudd mye på egenhånd. Jeg har forstått det som at luftkjølte VW motoroer skal være greit å begynne å lære seg å skru på. Det jeg lurer på er om noen her har erfaring med dette, og som vet om noen bøker e.l som kan være greie og begynne å lese før jeg går til innkjøp av bilen. Tenker at det kanskje er litt greit å lære seg litt teori før jeg begynner å skru. Jeg har sett noen bøker på amazon, og lurer på om jeg skal kjøpe de. Noen som har lest de, eller kan anbefale noen av dem? http://www.amazon.com/Keep-Volkswagen-Aliv...5384&sr=1-2 http://www.amazon.com/Rebuild-Volkswagen-a...5384&sr=1-6 http://www.amazon.com/How-Hot-Rod-Volkswag...384&sr=1-10 Alt av tips og råd blir godt motatt =) Lenke til kommentar
epifant Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Bobler er veldig greie utgangspunkt, de er enkle å skru på og både nye og brukte deler finnes i overflod. Anbefaler deg å spørre på vwnorge.no, der treffer du vel flest av landets Bobleentusiaster. Garantert noen der som har boktips og gode råd på veien Lykke til, rod-boble kan bli sweet! Endret 18. oktober 2009 av epifant Lenke til kommentar
khoyum Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 Takker for svar! Skal forhøre meg litt der også ja, sikkert ikke dumt =) Er i samme stil som bildene jeg hadde tenkt. Bare å kjøre skjermløst gir et godt utgangspunkt! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 er det lov til å kjøre uten noe som dekker for hjulene i norge da? ganske sikker på at du må ha noe rundt dekkene for å få den godkjennt. Lenke til kommentar
khoyum Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Det kan noke stemme. Har aldri sett noe uten skjermer på norske veier, så er godt mulig du har rett Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Dumme dumme dumme Norske lover! Ikke rart at det er så mye stygge og dårlige biler på veien. Får jo ikke lov til å gjøre noen ting med bilene Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 jepp, glemte å nevne det i stad, men det er SYKT strenge regler på ombygging av biler i norge, ofte veldig vanskelig og dyrt å få registrert en ombygd bil. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Hva skal man med registerte biler? Det finnes mange absolutt godkjente måter å bruke bilen uten å registere den Lenke til kommentar
khoyum Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Sant så sant Litt moro å kunne kjøre litt offentlig hvis jeg først bruker type 2 år på et prosjekt bare xD Menmen, må gjøre litt research rundt det der, så finner jeg vel ut av det. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Dumme dumme dumme Norske lover! Ikke rart at det er så mye stygge og dårlige biler på veien. Får jo ikke lov til å gjøre noen ting med bilene Kall meg gjerne kynisk, men jeg er overbevist om at det ville blitt MER stygge og dårlige biler på veiene dersom ikke reglementet var litt strengt På den andre siden går vi også glipp av en hel masse artige prosjekter som aldri kommer lenger enn idéstadiet fordi realisering ville medført ei saftig smørje av papirer, søknader, avslag, dokumentasjonspapirer og råd og regler som peker både hit og dit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå