Gå til innhold

[Løst]Våpensmed O. o

Anbefalte innlegg

Hallo..

Jeg lurte på hvordan det er angående å skaffe seg utdanning innen våpensmedfaget her til lands. Jeg vet allerede at å få en utdanning innen dette kan bety å studere i et annet land, men før jeg går inn på det hadde det vært greit å vite hva som skal til.

Jeg går første året av TIP og har en beyond-the-limit lidenskap for små mekaniske innretninger. Håper på å i beste fall få en jobb som innebærer å lage diverse deler til jaktvåpen o.l. eller å faktiske sette sammen våpen, men jeg må jo ha en tilsvarende utdanning. Jeg vet godt hvordan de fleste våpen fungerer og hva som kjennetegner dem, og det å få en jobb innen det eneste jeg faktisk KAN hadde vært helt utrolig fantastisk :p

Hvis du vet noe om diverse skoler, eller evt. steder det hadde vært mulig med en læreplass elns. finner jeg ikke ord for hvor takknemlig jeg blir :D

Andre kommentarer blir også verdsatt. ^_^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kunne velge våpensmed etter å ha tatt mekaniske fag og elektromekaniske.

Men jeg valgte finmekaniker. Kan også evt gjøres etter finmekaniker.

Jeg valgte det bort da skolene er få og man må nesten garantert flytte på seg.

Arbeidet var ikke min kopp te, mye spikking av kolber, gravering og pynting da 99,9634% lages av maskin og byttes med nye deler idag.

Blir mye pirking på eldre våpen osv.

Lenke til kommentar
Jeg kunne velge våpensmed etter å ha tatt mekaniske fag og elektromekaniske.

Men jeg valgte finmekaniker. Kan også evt gjøres etter finmekaniker.

Jeg valgte det bort da skolene er få og man må nesten garantert flytte på seg.

Arbeidet var ikke min kopp te, mye spikking av kolber, gravering og pynting da 99,9634% lages av maskin og byttes med nye deler idag.

Blir mye pirking på eldre våpen osv.

Yeah.. Tenkte veldig på å lage deler.. Er ikke så veldig kunstnerisk av meg. Tusen takk for alle kommentarer også :D

Tenkte veldig på å kjøre no mekanikk, også heller sjekke med forsvaret angående opplæring ^_^

Lenke til kommentar

Ok nå har jeg sjekket hos forsvaret.no og det viser seg at jeg må kjøre vg1 Design og Håndverk og finne meg en skole som har børsemakerfaget. Deretter går det rett til forsvaret :p

EDIT:

Haha så fett :D jeg kan gå rett fra teknikk, deretter til børsemakerfaget, og så kan jeg se om jeg kan ta opplæring hos forsvaret :)

..Nå må jeg bare finne ut hvilke skoler som har børsemakerfaget.. Og det var ikke lett :p

Endret av Cookiemonster93
Lenke til kommentar
..Nå må jeg bare finne ut hvilke skoler som har børsemakerfaget.. Og det var ikke lett :p

De har det i alle fall her.

Mhm :p

Kan bli til at jeg skaffer meg en hybel der og starter på gauldal vgs ^_^

Fant faktisk ut at Gauldal vgs hadde børsemaker etter å ha søkt litt rundt :p

Men tusen takk uansett^^

Og takk til alle dere andre :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...