Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Luftfilter til 2.0i på min 1.8i, hva skjer da?

salah

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med konfilter, går det an å bruke konfilter på bil uten å få den falske durrelyden som biler med det har?

Bilen vil få en tydelig suselyd på tomgang og betydelig grovere lyd under gasspådrag. Ved vanlig, rolig kjøring, så er det ikke så mye forskjell på originalt filter og åpent filter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Forslag til en god konfilter jeg kan investere i? Bilen skal oppgraderes betraktelig uansett, så vil gjerne slippe å betale for en nå og en senere.

Open Astra 1.8 GLS, 1995 mod.

Hva legger du i å "oppgradere den betraktelig?"

Skal sette inn C20XE (2.0i, 150 HK) motor i senere tid.

Lenke til kommentar
Forslag til en god konfilter jeg kan investere i? Bilen skal oppgraderes betraktelig uansett, så vil gjerne slippe å betale for en nå og en senere.

Hvis du skal bytte hele motoren er nok ikke luftfilter den største utgiftsposten din uansett. Den blir en dråpe i havet i forhold til utgiftene til ny motor, alt annet som må oppgraderes og ikke minst det som må til for å få dette godkjent.

Lenke til kommentar

Hvis du skal bytte hele motoren er nok ikke luftfilter den største utgiftsposten din uansett. Den blir en dråpe i havet i forhold til utgiftene til ny motor, alt annet som må oppgraderes og ikke minst det som må til for å få dette godkjent.

Forstilling, bakstilling, elnettet, drivakslene, bremsesystem. Hva mer må skiftes?

Lenke til kommentar
Forstilling, bakstilling, elnettet, drivakslene, bremsesystem. Hva mer må skiftes?

Det kan vegvesenet svare deg på i søknaden du må sende dem for å få dette godkjent. Uansett så vil jeg jo forestille meg at det koster mer å bytte / oppgradere tingene du nevner over enn et lusent luftfilter. Skal du bytte filter fordi det er "kult" eller fordi det gamle er tett? Hvis førstenevnte; vent til du bytter motor. Hvis sistnevnte; kjøp deg et filter på biltema som vil funke helt fint til du bytter motor.

Lenke til kommentar

Her er jeg redd det er mye rust. Hva med å skaffe et bedre utgangspunkt før du setter i gang et omfattende prosjekt? Å reparare en gammel Opel er som å kjøpe ny sal til en syk hest. Det sa min bestefar som var veterinær.

Det var det som var planen; at bilen skulle være totalt rustfri. Kjøpte en av en gammel mann for 6 000 kr, INGENTING av rust (sjekket på merkeverksted) uten to små flekker på baken som jeg må bruke sandpapir for å få av. Bilen har gått 230 000 km, mens motor har gått 170 000. Dette er dokumentert av Chrico Bil da de byttet den aktuelle motoren.

Fikk den så billig grunnet ABS-føler som har gått, den er ikke EU-godkjent nettopp pga det. Tåkelys var knekt innvendig (hvordan i allverden greide han å knekke kun en skrueholder bak fangeren når selve bilen utvendig og innvendig og ikke minst selve lyset er i topp stand???). Kosmetiske skader innvendig som f. eks. en skrue på interiøret på døra mangler som gjør at interiøret i døra hang litt ut o.l. Det er andre småting også, motorlampa lyser i blant som gjør at bilen som har en vekt på 1175 kg kjører på omtrent 0.9 på mila siden elsystemet da går over i nødmodus. For noen lapper har jeg byttet dette og skal godkjennes nå den 13.

Ellers er alt OK på bilen, så jeg mener jeg har et godt utgangspunkt. Bør jeg gjennomføre dette i det hele tatt?

Altså denne bilen har jeg kun fram til sommer, og etter det vil jeg bruke den kun til f. eks. bane.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei igjen! Tar opp denne tråden da er det fortsatt er snakk om luftfilter til Opel Astra. Nå er chip satt inn på bilen og dette fungerer strålende, og jeg må kjøpe luftfilter. Har sett litt på forskjellige filtere og jeg vet ikke hva jeg skal velge.

Jeg er ute etter en luftfilter som kan gi motoren bedre luftinntak (jeg merker forskjellen på ytelse når ny luftfilter er kjøpt og en uke senere..) men jeg vil ha en stille filter. Har sett på "Offener Sportluftfilter Opel Astra F + Engery Kit" og lurer på om dette er noe brukbart?

Prisen er jo helt nydelig også - ca. 200 kroner.

Hva mener dere forumfolk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...