salah Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Topic sier egentlig alt, har en Opel Astra 1.8i som trenger nytt luftfilter. Har en til 2.0i liggende her, kan jeg bruke den? Evt. hva slags forskjeller vil dette utgjøre? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Hvis det passer i luftfilterboksen, så er det bare å bruke det Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Som sagt over, er det samme luftfilterboksen kan du bruke det. Ingen forskjeller ellers. Ofte det at motorer deler på ulike deler selv om de har forskjellig motorvolum osv. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 er det noe delenummer på filtrene for å se om det er samme? filter bruker som regel og passe til flere modeller/merker. Lenke til kommentar
salah Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Hva med konfilter, går det an å bruke konfilter på bil uten å få den falske durrelyden som biler med det har? Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Kan bruke et åpent konfilter ja, men får litt grovere lyd ja, men langt langt i fra skjemmende høyt Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Hva med konfilter, går det an å bruke konfilter på bil uten å få den falske durrelyden som biler med det har? Bilen vil få en tydelig suselyd på tomgang og betydelig grovere lyd under gasspådrag. Ved vanlig, rolig kjøring, så er det ikke så mye forskjell på originalt filter og åpent filter. Lenke til kommentar
salah Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Forslag til en god konfilter jeg kan investere i? Bilen skal oppgraderes betraktelig uansett, så vil gjerne slippe å betale for en nå og en senere. Open Astra 1.8 GLS, 1995 mod. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Forslag til en god konfilter jeg kan investere i? Bilen skal oppgraderes betraktelig uansett, så vil gjerne slippe å betale for en nå og en senere. Open Astra 1.8 GLS, 1995 mod. Hva legger du i å "oppgradere den betraktelig?" Lenke til kommentar
salah Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Forslag til en god konfilter jeg kan investere i? Bilen skal oppgraderes betraktelig uansett, så vil gjerne slippe å betale for en nå og en senere. Open Astra 1.8 GLS, 1995 mod. Hva legger du i å "oppgradere den betraktelig?" Skal sette inn C20XE (2.0i, 150 HK) motor i senere tid. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Forslag til en god konfilter jeg kan investere i? Bilen skal oppgraderes betraktelig uansett, så vil gjerne slippe å betale for en nå og en senere. Open Astra 1.8 GLS, 1995 mod. Hva legger du i å "oppgradere den betraktelig?" Skal sette inn C20XE (2.0i, 150 HK) motor i senere tid. Hvis du skal bytte hele motoren er nok ikke luftfilter den største utgiftsposten din uansett. Den blir en dråpe i havet i forhold til utgiftene til ny motor, alt annet som må oppgraderes og ikke minst det som må til for å få dette godkjent. Lenke til kommentar
salah Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Forslag til en god konfilter jeg kan investere i? Bilen skal oppgraderes betraktelig uansett, så vil gjerne slippe å betale for en nå og en senere. Open Astra 1.8 GLS, 1995 mod. Hva legger du i å "oppgradere den betraktelig?" Skal sette inn C20XE (2.0i, 150 HK) motor i senere tid. Hvis du skal bytte hele motoren er nok ikke luftfilter den største utgiftsposten din uansett. Den blir en dråpe i havet i forhold til utgiftene til ny motor, alt annet som må oppgraderes og ikke minst det som må til for å få dette godkjent. Forstilling, bakstilling, elnettet, drivakslene, bremsesystem. Hva mer må skiftes? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Forstilling, bakstilling, elnettet, drivakslene, bremsesystem. Hva mer må skiftes? Det kan vegvesenet svare deg på i søknaden du må sende dem for å få dette godkjent. Uansett så vil jeg jo forestille meg at det koster mer å bytte / oppgradere tingene du nevner over enn et lusent luftfilter. Skal du bytte filter fordi det er "kult" eller fordi det gamle er tett? Hvis førstenevnte; vent til du bytter motor. Hvis sistnevnte; kjøp deg et filter på biltema som vil funke helt fint til du bytter motor. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Open Astra 1.8 GLS, 1995 mod. Her er jeg redd det er mye rust. Hva med å skaffe et bedre utgangspunkt før du setter i gang et omfattende prosjekt? Å reparare en gammel Opel er som å kjøpe ny sal til en syk hest. Det sa min bestefar som var veterinær. Lenke til kommentar
salah Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Open Astra 1.8 GLS, 1995 mod. Her er jeg redd det er mye rust. Hva med å skaffe et bedre utgangspunkt før du setter i gang et omfattende prosjekt? Å reparare en gammel Opel er som å kjøpe ny sal til en syk hest. Det sa min bestefar som var veterinær. Det var det som var planen; at bilen skulle være totalt rustfri. Kjøpte en av en gammel mann for 6 000 kr, INGENTING av rust (sjekket på merkeverksted) uten to små flekker på baken som jeg må bruke sandpapir for å få av. Bilen har gått 230 000 km, mens motor har gått 170 000. Dette er dokumentert av Chrico Bil da de byttet den aktuelle motoren. Fikk den så billig grunnet ABS-føler som har gått, den er ikke EU-godkjent nettopp pga det. Tåkelys var knekt innvendig (hvordan i allverden greide han å knekke kun en skrueholder bak fangeren når selve bilen utvendig og innvendig og ikke minst selve lyset er i topp stand???). Kosmetiske skader innvendig som f. eks. en skrue på interiøret på døra mangler som gjør at interiøret i døra hang litt ut o.l. Det er andre småting også, motorlampa lyser i blant som gjør at bilen som har en vekt på 1175 kg kjører på omtrent 0.9 på mila siden elsystemet da går over i nødmodus. For noen lapper har jeg byttet dette og skal godkjennes nå den 13. Ellers er alt OK på bilen, så jeg mener jeg har et godt utgangspunkt. Bør jeg gjennomføre dette i det hele tatt? Altså denne bilen har jeg kun fram til sommer, og etter det vil jeg bruke den kun til f. eks. bane. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Kjør på Alle gutter har bare godt av å lære seg å skru litt Gjorde samme skifte i en 86´ Kadett! Lenke til kommentar
salah Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Kjør på Alle gutter har bare godt av å lære seg å skru litt Gjorde samme skifte i en 86´ Kadett! Kan du da fortelle meg kort hva slags deler du byttet ut? Og hvorfor? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Mye var gjort, men var ikke store greiene.. Fortsatt tromler bak bl.a.. Det jeg vet er byttet er fjærbein forran med større bremser og tilhørende calippere og bærearmene.. Kan ikke si jeg husker om det var mere, men smørbrødlista får du hos importøren Lenke til kommentar
salah Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Hei igjen! Tar opp denne tråden da er det fortsatt er snakk om luftfilter til Opel Astra. Nå er chip satt inn på bilen og dette fungerer strålende, og jeg må kjøpe luftfilter. Har sett litt på forskjellige filtere og jeg vet ikke hva jeg skal velge. Jeg er ute etter en luftfilter som kan gi motoren bedre luftinntak (jeg merker forskjellen på ytelse når ny luftfilter er kjøpt og en uke senere..) men jeg vil ha en stille filter. Har sett på "Offener Sportluftfilter Opel Astra F + Engery Kit" og lurer på om dette er noe brukbart? Prisen er jo helt nydelig også - ca. 200 kroner. Hva mener dere forumfolk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå