snopp Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Jeg er i den situasjonen at jeg trenger en ny bærbar pc. Min nåværende er på vei til å pakke tøfla, og jeg trenger tips til hva jeg nå skal gå for. Jeg har hele tiden vurdert pc som det eneste alternativet, men jeg har også fått øynene opp for Mac, og spesielt deres MacBook Pro. Så kommer spørsmålet: Hva skal jeg velge? Mitt bruk dreier seg stort sett om internett.com og spilling av Football Manager (som jeg blir fullstendig hekta på når jeg først blir hekta). Det går også litt bruk til bilderedigering, men ikke mye. Jeg laster ned en del musikk, og må nesten få lov til å fortsette å ha denne muligheten. Vel, ellers går vel bruket til det mer generelle. Hva anbefaler man? Vil gjerne ha argumenter for og i mot Mac vs. PC Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Vel du stiller spørsmålet i mac delen av forumet så kan jo regne med hva de fleste svarene blir .... Lenke til kommentar
snopp Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 Vel du stiller spørsmålet i mac delen av forumet så kan jo regne med hva de fleste svarene blir .... Er ikke ute etter svar, men argumenter Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 PC, fordi du skal spille ..... Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Er du interrisert i en ikke-Mac PC, lykke til med å finne noe som matcher den. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Det finnes en haug av artikler på nettet om akkurat dette, Mac vs. Pc hva skal jeg velge, temaet. Et lite søk på google og du finner masse argumenter for og imot. Bare på forumet her kan du nok finne en håndfull med tråder som omhandler akkurat dette. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Football Manager fungerer vel på Mac. God pris, pent design, kanonbra OS, mulighet for Windows, veldig god skjerm, veldig godt batteri. Jeg hadde lett gått for Mac! Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Football Manager fungerer vel på Mac.God pris, pent design, kanonbra OS, mulighet for Windows, veldig god skjerm, veldig godt batteri. Jeg hadde lett gått for Mac! Alt det kan du si om en PC og ....... God pris blir vel ikke helt rett ? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 De fleste maskiner som kan sammenlignes med 13.3" MBP, som da har en god, LED-baklyst skjerm, solid aluminiumskabinett av én del, altså unibody (finnes det i det hele tatt på vanlige PCer?), bakgrunnsbelyst tastatur, koster gjerne mer enn MBPen. I tillegg er maskinen tynn og lett, og ser utrolig bra ut. Hvis du finner en lik maskin skal jeg legge meg flat, men jeg tviler på at du finner en som slår 13.3" MBP i pris og har det jeg nevnte over. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Ingen bærbare har vell unibody, om ikke den nye fra HP Envy har det. Den har mye av det samme som MBP, men der er også prisen høyere enn MBP. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Ingen bærbare har vell unibody, om ikke den nye fra HP Envy har det. Den har mye av det samme som MBP, men der er også prisen høyere enn MBP. Envy er ikke unibody. Forøvrig er jeg i samme situasjon som trådstarter. Eneste problemet jeg har med OSX er at jeg ville mistet apps som Winamp og MS Office for Windows. Liker ikke iTunes for musikk og har hørt mye rart om Office for Mac. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Office for Mac er ikke helt fantastisk, men du kan alltids virtualisere en maskin, f.eks. med VMWare, og få opp Word for Windows akkurat som om det var et program på Macen. Noe ytelsestap, men hvis man er avhengig av de funksjonene som Word 2008 mangler, så er det absolutt et reelt alternativ! Samme gjelder WinAmp. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Vil ikke gi samme ytelsen! Har tidligere brukt Ubuntu og Debian og der brukte jeg en app som lignet fryktelig på Winamp. Tror den het Amarok eller XMMS. Open Office er bæsj og iWork har jeg selvfølgelig ikke prøvd. Alternativet er bare å smelle inn Win7 i stedet for OSX men har lest at det kan dra ned batteritiden ganske betydelig. For oss nordmenn finnes det ingen skikkelig gode, moderne laptopalternativer til en MB/MBP. Endret 20. oktober 2009 av ahpadt Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Jeg syns Office:Mac funker helt fint. Hadde ingen problemer da jeg brukte det på vgs. Endret 20. oktober 2009 av EvenruD Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Football Manager fungerer vel på Mac.God pris, pent design, kanonbra OS, mulighet for Windows, veldig god skjerm, veldig godt batteri. Jeg hadde lett gått for Mac! Alt det kan du si om en PC og ....... God pris blir vel ikke helt rett ? Du kan få en billig plastdings med omtrent samme tekniske spesifikasjoner til betraktelig mye mindre cash enn en mac, men så er kvaliteten deretter. Om man sammenligner i samme segment, f.eks. en Macbook Pro mot en Thinkpad så er forskjellene mye mindre, om det hele tatt er noen forskjeller. Mulig Thinkpad er dyrere enn en tilsvarende Macbook Pro også for alt jeg vet. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 En Lenovo X301 koster betraktelig mye mer enn en Macbook Pro. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 En Lenovo X301 koster betraktelig mye mer enn en Macbook Pro. "Mobile Intel® Graphics Media Accelerator 4500MHD" Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....... Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 En Lenovo X301 koster betraktelig mye mer enn en Macbook Pro. "Mobile Intel® Graphics Media Accelerator 4500MHD" Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....... Poenget ditt er? Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 "Mobile Intel® Graphics Media Accelerator 4500MHD" Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....... Folk som kjøper slike maskiner er sjeldent på jakt etter topp videoytelse, men mobilitet. Et slikt kort øker batteritiden, letter vekten, og du kan bruke den på fanget. Lenke til kommentar
MetalJens Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Vurderer 13" macbook vs bærbar selv. Ser elkjøp har noen gode priser på Macbook nå, kun 6.495 for 13" macbook (forrige versjon) og 9.495,- for macbook pro. Vurderer sterkt å gå for den hvite til 6.495,-, men det frister jo litt å fleske til med pro booken med bedre skjerm, design og batteri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå