Gå til innhold

Halvt år i utlandet.

Brandes

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg snakket en del venner og bekjente som skal på utenlandsopphold i til land som Bali i noen måneder nå til våren, og tenkte selv noe lignende, bare ikke en slik "feriestudietur". Tenkte mest på land som Frankrike eller Tyskland. Mest fordi at det at det er to språk jeg har planer om å lære, og jeg har litt basiskunnskaper i begge, dog rimelig begrensede. Jeg skal i militæret nå i januar, og antar å dimme i november en gang, før jeg har planer om studier på NTNU fra og med høsten 2011, og tenker å få dette til i denne frie tidsperioden. Jeg føler virkelig jeg ha, og trenger denne erfaringen.

Finnes det noen slike ordninger, kurs, studier, eller lignende? Og hvor mye vil noe slikt koste? Det er ikke begrenset til Tyskland eller Frankrike, hvis noen her har fine opplevelser fra andre land så er det bare å dele deres anbefalinger!

Med vennlig hilsen, meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er flere organisasjoner som organiserer slik type utveksling og ligendende, men jeg er veldig enig i det Herr Brun sier. Hadde jeg vært deg ville jeg i det lengste prøvd å unngå fordyrende mellomledd og reist ut på egenhånd.

Det finnes språksskoler med muligheter for halvtårsstudium vet jeg, en venninne skal for eksempel til Paris denne våren.

Hvor skal du tjenestegjøre i militæret? Skal selv inn og har ganske like planer som deg angående videre studier, men er usikker på hvilken nytte jeg skal gjøre for meg dette halvåret etter dimisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...