Mr.Karlsen Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Hei hå! Jeg har alltid likt Britisk TV og nå har jeg bestemt meg etter å ha lest en rekke tråder om Astra 2D at jeg skal prøve å peile den inn. Jeg bor i utkanten av Skien, i Telemark og har lite kunnskap om Paraboler - Derfor ber jeg om litt guiding. Don't worry, er ikke døv i skolten men trenger alikevel en liten utstyrsliste Så, hvor mange av dere har Astra 2D? Hvor stor er deres tallerken og hvor bor dere? Hvor mye koster alt utstyret som trengs? Er det andre satelitter som kansje gjøre jobben lettere? Hvordan er mottaket på kvelden? Håper jeg får dette istand, er hovedsakelig interresert i BBC og ITV. (Jeg vet godt om online løsninger og bruker de til å se X Factor UK, men leter etter litt mer kvalitet ^^) MVH Ole Endret 18. oktober 2009 av Ole Van Dole Lenke til kommentar
harbart Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Hei hå! Jeg har alltid likt Britisk TV og nå har jeg bestemt meg etter å ha lest en rekke tråder om Astra 2D at jeg skal prøve å peile den inn. Jeg bor i utkanten av Skien, i Telemark og har lite kunnskap om Paraboler - Derfor ber jeg om litt guiding. Don't worry, er ikke døv i skolten men trenger alikevel en liten utstyrsliste Så, hvor mange av dere har Astra 2D? Hvor stor er deres tallerken og hvor bor dere? Hvor mye koster alt utstyret som trengs? Er det andre satelitter som kansje gjøre jobben lettere? Hvordan er mottaket på kvelden? Håper jeg får dette istand, er hovedsakelig interresert i BBC og ITV. (Jeg vet godt om online løsninger og bruker de til å se X Factor UK, men leter etter litt mer kvalitet ^^) MVH Ole Her finner du det meste du trenger å vite om britisk tv i Norge: http://avforum.no/forum/satellitt/79299-freesat-uk.html Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Bur i Flekke i Sogn og Fjordane og har ein Triax TD-110 med ein MTI AP8-T2NRC LNB. Dessutan har eg ein heilt vanleg (Triax?) 4->1 Diseq som følgde med ei mindre antenne bestilt frå Komplett. Eg får inn Astra 2D stort sett heile døgnet i godver, men signalet vert for svakt dersom det regnar mykje. Signalet her er svakast om morgonen/føremiddagen, og sterkast om kvelden. Parabolen kosta vel litt over 1000 kr. hos musikkogelektronikk.no LNBen bestilte eg frå ein utanlandsk nettbutikk. Den har litt betre forsterking enn nokre ALPS hovud som følgde med antenna frå Komplett, særleg på dei lågaste frekvensane som er der ein finn signala frå Astra 2D. Men generelt er ein stor nok parabol mykje viktigare enn kvalitet på hovudet. Elles fungerte parabol og hovud dårleg på dei høgaste frekvensane på Canal Digital CDC-5050, men dette er fyrst og fremst eit dekoderproblem. Ein annan skitmottakar er Thomson DSI 4200 frå Viasat, men denne får i alle fall kanalane mykje lettare inn enn CDC-5050. Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Takk for svar hittill Jeg er ikke den beste på parabol, kan dere forklare meg litt om utstyret som trengs? Hva trengs til hva? Litt nytt felt for meg Ja jeg vet jeg kan google men føler det er bedre å bli forklart ting på en lettere måte Endret 18. oktober 2009 av Ole Van Dole Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Takk for svar hittill Jeg er ikke den beste på parabol, kan dere forklare meg litt om utstyret som trengs? Hva trengs til hva? Litt nytt felt for meg Ja jeg vet jeg kan google men føler det er bedre å bli forklart ting på en lettere måte I Skien bør du trolig minst ha en 1.2m antenne (kanskje større). Jeg kjenner noen som får inn Astra2D av og til på en 90cm men det er veldig ustabilt. Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Det er jo fantastisk! Trodde jeg måtte kjøpe en 1.8 eller 2.1 Så...hvis jeg har parabolen.... Fortell hva jeg trenger vidre, for billigste penge Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Har funnet en 1.2 tallerken, hva mer må jeg kjøpe? Hva og hvor kan jeg få tak i den billigste HD Mottakeren? Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Bump Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå