Sirsin Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Hei Jeg har en rigg jeg kjøpte på komplett for rundt 4-5 måneder siden og etter at noen dro ut strømledningen mens den kjørte hardt så vil den ikke starte. Dette har også skjedd en gang før og jeg ble veldig frustert fordi jeg ikke fant noen løsning, men den bare plutselig begynte å virke igjen etter 1-2 uker. Tror det er noe feil med hovedkortet fordi jeg har prøvd å jumpstarte psu med binders og den kjørte helt fint. Har sett at det ikke lyser inne i maskina de stedene som står i hovedkortets manual hvor det skal lyse utifra hvor mye strøm hovedkortet får: Grønt: bra, Gult: litt mye og Rødt: crazy mye. Vet ikke om disse lysene skal lyse når maskina er i soft off mode eller ikke men utifra det jeg ser så lyser de ikke mens den er i soft off mode. Specs er: Hovedkort - ASUS Rampage II Extreme, X58 Socket-1366, DDR3 Minne - Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, Core i7 Prosessor - Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920 2.66 GHz Skjermkort - XFX GeForce GTX 285 Strømforsyning - Corsair Powersupply 750W På forhånd takk for all hjelp Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Prøvd å resette Bios ? Sjekk i manualen for hovedkortet hvordan gjøres, som oftest to pinner som skal kortsluttes, kan være strømstyringa har hengt seg opp, hender det. Lenke til kommentar
Sirsin Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Prøvd å resette BIOS ja både 1 og 2 også prøvd å ta ut batteriet for 30 min og så sette det inn igjen. Strømforsyninga funker fett, tror det kanskje er CPU som lager problemer at den blir for varm, skal bestille kjølepasta i dag så får se om noen dager om det er det som er problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå