xcitu Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Hei. Jeg lurte på om det er mulig å koble en PS3 til en PC skjerm for å spille, istedet for å koble den til TV skjermen? Har BenQ G2411HD 24". Takker for svar. - X Lenke til kommentar
Patney Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Om den er widescreen og har DVI/HDMI-inngang tror jeg det burde gå. Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 Widescreen ja, og har både DVI og hdmi, sweet. Takk for svar. Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Info til min skjerm: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=42849...led#ProductTabs Har lest noe om HDCP og at hvis skjermen min ikke har det så blir det feil, noen som kan forklare? Ser at min skjerm har det: Egenskaper HDCP, Advanced Motion Accelerator (AMA)-teknologi, Senseye+Photo Image Technology Hvilken kvalitet vil jeg få? Og noen som har en løsning på hvordan jeg kan få lyd? Har dette høytaler settet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=315501 Endret 18. oktober 2009 av xcitu Lenke til kommentar
Patney Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) For å få lyd kan du koble komposittkablene som fulgte med inn i PS3en ved siden av HDMI. Så bruker du bare rød og hvit ledning til å koble til høyttalerne, mens HDMI er i skjermen. Husk å stille inn at lyden skal gå gjennom komposittinngangen og ikke HDMI-inngangen på PS3en! Åja, og angående kvaliteten så burde den bli mer eller mindre kjempegod. Den skjermen din er jo full HD, altså 1080p, så alt burde funke fint. Endret 18. oktober 2009 av Patney Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 "For å få lyd kan du koble komposittkablene som fulgte med inn i PS3en ved siden av HDMI." Kan du forklare litt mer der? Jeg er litt blank på området så forstår det ikke helt 100%. Ved siden av HDMI sier du, der er det jo AV og LAN port, hvordan kobler jeg det til? For å få lyd i mitt anlegg trenger jeg 1 male-male kabel fra bass(der alle kontaktene er)--->PC, da får jeg lyd. Følger det med slikt i PS3 pakken, lyd i bare 1 kabel eller må jeg bruke en sånn splitter-dings, som gjør 2 utanger om til 1? Tusen takk for svar, skjermdelen har jeg funnet utav hvordan jeg skal ordne til nå, trenger bare litt mer info om lyden. Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Jeg spiller med en Benq 22" skjerm for øyeblikket, har ingenting å klage på der. Det er http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=38006...led#ProductTabs jeg har. Jeg bruker vanlige headphones til lyd nå, det kan jo du gjøre, eller så kan du gjøre som Patney sier. Lenke til kommentar
Patney Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) "For å få lyd kan du koble komposittkablene som fulgte med inn i PS3en ved siden av HDMI."Kan du forklare litt mer der? Jeg er litt blank på området så forstår det ikke helt 100%. Ved siden av HDMI sier du, der er det jo AV og LAN port, hvordan kobler jeg det til? For å få lyd i mitt anlegg trenger jeg 1 male-male kabel fra bass(der alle kontaktene er)--->PC, da får jeg lyd. Følger det med slikt i PS3 pakken, lyd i bare 1 kabel eller må jeg bruke en sånn splitter-dings, som gjør 2 utanger om til 1? Tusen takk for svar, skjermdelen har jeg funnet utav hvordan jeg skal ordne til nå, trenger bare litt mer info om lyden. Jeg tror jeg vet hva du mener... Tror jeg. Du mener at den eneste inngangen til høyttalerne er 3.5 minijack? Samme inngang som venstre delen av denne kabelen? Isåfall vet jeg egentlig ikke helt hva du skal gjøre, da jeg er vant til at alle høyttalere har inngang for rød og hvit lydkabel. Jeg antar at du må finne en slags kabel som gjør rød og hvit kabel til en minijack, men jeg aner ikke hvor man finner dette. Og composittkablene som følger med PS3 skal inn i AV-inngangen, bare for lyd om du skal bruke HDMI ved siden av. Endret 19. oktober 2009 av Patney Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Ja, 3.5mm minijack bakpå. Fant et bilde, se her: Jeg har også funnet en mulig løsning på "gåten". AV-kabel ---> 2 stk skjøtestykke ---> Tilkoblingskabel 3.5 mm ---> "Omformer", 2 utgang til 1 ---> Høytaler. Har lest et sted at kablene sender ut mono på hvit og mono på rød, og mono+mono blir stereo. Vil nok miste noe av lydkvaliteten men det gjør meg lite vondt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå