datanerd Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Vet noen om denne har støtte i Redhat 9? Jeg satte i maskinen og laget RAID 5 og etter time med RAID init kjørte jeg R.H inst. men den ser ikke raidet men kun diskene som vanlig...lette som faen på nettet osv....har noen erfaring meg Adaptec AAA-131U og linux? Eller er det noen som vil kjøpe denne fra meg? Hely ny, nylig pakket ut!!! Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Dette tyder på at raid-kontrolleren ikke setter opp "ekte" hardware-raid, men software-raid via drivere. Hva med å bruke vinum og software-raid fra Linux direkte? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 etter hva jeg kan se på internett så kan den kun kjøre software raid. Finner den ikke på sida til adaptec heller jeg da Fant den. Det er jo en gammel kontroller. Hvordan kan du i det hele tatt si at den koster fra 5-7k på en webshop Lenke til kommentar
datanerd Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 Det er et HARDWARE SCSI RAID kntrller. Slikt koster godt over 5k i butikkene Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Nekter å tro at denne kontrolleren koster 5k i butikken idag. Kanskje for noen år siden men. Hvis det er snakk om en AAA-131U2 kontroller, så er dette en singel channel Ultra2 LVD scsi kontroller som maks støtter 15 enheter, raid 0+1,5 og har en maks overføring på kontrolleren på 80mb/sec, dessuten så er den en 32bit pci kontroller 33Mhz. Maks 64mb minne (min 2mb tror jeg det var). Med andre ord, ikke det barskeste som ruller i scsi verdene. Dog var den sikkert bra for noen år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå