Gå til innhold

Bør Politiet etterforske Aslak Nore?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og er Sætre på venstresiden? Morgenbladet er vel ikke venstresiden på den måten man tenker "venstreside" i politikken.

Morgenbladet er vel i hovedsak på "elitesiden", det er diskutabelt om det er venstre eller høyre. Jeg synes ikke takhøyden eller toleransen for varierte synspunkter er spesielt stor i avisa eller kretsene som leser den.

Forøvrig bør Sætre og Nore ties ihjel. Begge ser ut til å tjene svært godt på denne oppmerksomheten, og jeg tenker begge planlegger å livnære seg av videre mediadekning, stunt og sammenrask av noen "bøker". Ingen av de virker spesielt sympatiske med tanke på deres omgangskrets...

Lenke til kommentar

Her var visst en av spørsmålene.

«Aslak Nore, jeg registrerer en teknikk du bruker. I Dagbladet 14. oktober angriper du etter tur (forskerne) Sveinung Sandberg, Torkel Brekke og Grete Brochmann på en slik måte at de er nødt til å svare. Dermed har du generert tre nye innlegg i Dagbladet. Innlegg som du igjen kan svare på. Og der kan du sparke videre, til noen andre, som også kaster seg på debatten. Og så vil det komme svar. Og dermed vil ikke Marte Michelet klare å holde seg lenger, og hun vil skrive enda en kommentar om boka di, og gi deg akkurat den omtalen du trenger, nemlig at boka er «farlig» etc.

OG DERMED vil dere begge komme til Dagsnytt 18. Og så har vi det gående. Og bare i forventning over at dette skal skje, så har mine sjefer booket deg hit, hvor jeg sitter — på min egen datters 3- årsdag! — og intervjuer deg, om en bok jeg mener språklig sett er middelmådig. Jeg burde ikke vært her. Du burde ikke vært her. Og publikum: Dere burde heller ikke vært her! Dere er lurt! Gå hjem!

Vi er lurt alle sammen!»

Jeg kan se hvordan en slik uttalelse både kan være sårende og provoserende når INTERVJUEREN kommer med en slik uttalelse.

Jeg ville sansynligvis bare gått fra stedet om jeg var intervju-objektet etter en slik uttalelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...